60’erne genopstår i VEGA med Keld Heick & The Beatophonics

Efter to succesfulde optrædener til VEGAs 50’er-fester de sidste par år er det musikalske samarbejde mellem Keld Heick og The Beatophonics tilbage i VEGA. Nu er de ikke kun husorkester, men headliner til en beatkoncert som i 1960’erne den 15. maj i Lille VEGA.

Den danske trio The Beatophonics er gået tilbage til 60’ernes beatmusik, eller “pigtråd” på dansk, med masser af energi og catchy rock’n’roll, og selv om ingen af de tre herrer i The Beatophonics var født, da denne musik blev opfundet, har de alligevel helt styr på, hvordan musik fra den tid skal spilles.

Med inspiration fra Johnny Kidd & The Pirates, The Beatles, The Zombies og The Defenders har The Beatophonics indspillet deres debut-single “Poison Ivy / I Can Tell”, som man se dem optræde med HER. Debut-singlen er, ligesom gruppens kommende lp, indspillet, arrangeret og fremført med de musikalske virkemidler, som de europæiske beatgrupper havde til rådighed på netop dette tidspunkt og fremstår således, som alt andet gruppen foretager sig, med stor autenticitet.

Husorkester til VEGAs 50’er-fester
Søren Koch, Rasmus Schrøder og Flemming Koch viste for alvor, hvad de kunne, da de var husorkester til Golden Days 50’er-fest i VEGA i september 2012.

I 2013 gentog VEGA succesen og inviterede til endnu et tilbageblik til 50’erne og endnu engang var The Beatophonics med til at skabe den helt specielle stemning sammen med en række gæstesolister som Silas Bjerregaard (Turboweekend), Steffen Westmark (The Blue Van), Christian Hjelm og ikke mindst Keld Heick.

Festivalsommer med Keld Heick
Mødet mellem Keld Heick og The Beatophonics førte til, at de henover sommeren 2013 spillede en række festivalkoncerter, der var koncentreret omkring det engelsksprogede pigtrådsrepertoire fra Keld Heicks tid med orkestret The Donkeys, som han grundlagde i 1966, og sange fra den af Johnny Stage producerede plade Time Machine (2010), som blev krediteret med fire stjerner i Gaffa og kaldt “et stykke helstøbt musikalsk nostalgi”.

Nu vender det musikalske samarbejde tilbage til VEGA til en hel koncert med det materiale, som var med til at sætte Keld Heicks karriere i gang i 1962. Keld Heick & The Beatophonics får desuden besøg af Johnny Stage på scenen, så den 15. maj står den i den grad på beat- og pigtrådsmusik i Lille VEGA, som det blev spillet i de tidligste år af 60’erne, da drengene havde brylcreme og pigerne franskbrød i håret.

Keld Heick & The Beatophonics
Torsdag den 15. maj kl. 20.00
150 kr. + gebyr
Forsalg via VEGAs hjemmeside og Billetnet.
Læs mere om koncerten med Keld Heick & The Beatophonics.