Ærlige tekster fra den karismatiske, danske hiphopkomet Felix De Luca

Ærlige tekster fra den karismatiske, danske hiphopkomet Felix De Luca

Ærlige tekster fra den karismatiske, danske hiphopkomet Felix De Luca.

Succesfulde Felix De Luca udgav i 2016 sin selvbetitlede ep, som er en smuk veksling mellem klassisk 90er rap og mere moderne eksperimenter på beatsiden. Den 27. maj runger Lille VEGA af de skarptskårne engelske vers.

Felix De Luca har siden udgivelsen af ep´en The Rebirth of an Artist fra 2013 skabt en massiv hype. Den danske rapper formår, som en af de få i landet, at rappe på engelsk både stilsikkert og uden accent. Lyden er tåget og atmosfærisk og leder tankerne hen på amerikanske ASAP Rocky.

Nu er den danske rapper klar med en ny single ”Since of Youth”. Nummeret er skrevet i samarbejde med Felix De Lucas faste samarbejdspartner Dontaxaboutit og den engelske MC Kojey Radical. De Luca siger om nummeret:

”Me and my producer started to work on the track in Copenhagen, and when I met up with Kojey in London it just felt like a perfect fit for him to jump on the song and I'm glad he did, because he absolutely killed it and I feel like he brought that missing piece to the puzzle."

Karisma og autentisk stemning
Felix De Luca sammenblander livets tunge emner med humor og karismatisk personlighed og på scenen skaber han en varm, indbydende og autentisk stemning.
Med sit ubesværede flow og hudløst ærlige tekster har Felix De Luca tiltrukket sig international opmærksomhed fra medier som bl.a. Boiler Room, Dazed og Complex UK. Han spillede i 2013 på Roskilde Festival, hvor han i samarbejde med produceren Dontaxaboutit leverede en unik koncertoplevelse med gæsteoptrædener fra artister som Niki Bernard, Benny Jamz, Barbara Moleko og DJ Graded.

Ep´en A.R.T fra 2014 er en hårdere og mere melankolsk plade end debuten. Imens De Luca arbejdede med ep´en, var han i en mørk sindstilstand og det prægede indspilningerne markant. Rapperen havde droppet jobbet for at lave musik på fuldtid, og derudover var han lige kommet ud af et langvarigt forhold. Det var en periode med fest og ballade, men også en tid med selvdestruktiv livsstil, som smittede af på teksternes tematik.

Det er De Lucas unikke evne til at kombinere nye og gamle elementer fra hiphoppens verden, der cementerer, at rapperen sagtens kan begå sig blandt hiphoppens store navne.

Fakta om koncerten
Felix De Luca (DK)
Lørdag den 27. maj, 2017 kl. 21.00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris 120 kr. + gebyr
Billetsalget starter i dag via vega.dk og Ticketmaster
Læs mere og køb billet til koncerten med Felix De Luca.

VEGA er et regionalt spillested, der ejes og drives af den erhvervsdrivende fond Koncertvirksomhedens Fond, som er skabt med det ene formål at drive koncertvirksomhed. Årligt løber der omkring 330 koncerter og begivenheder af stabelen i VEGA.