VEGA præsenterer:

Ben UFO, Pearson Sound og Pangaea fejrer 10 år med pionerende klub musik

I anledning af Hessle Audio Labels 10-årsjubilæum drager de tre stiftere af pladeselskabet på en B2B-tour af elektronisk vellyd og lægger vejen forbi Lille VEGA d. 3. november. Hessle Audio har med tiden vokset sig til at være en unik og pionerkraft indenfor moderne klub musik.

Ben UFO

Ben UFO var normineret til en DJ Award for bedste gennembrud i 2015 på grund af sin evne til at skabe rige, dynamiske og aldeles dansable sæt. De velsmurte beats klinger i grænselandet mellem house og moderne techno, og stifteren krydrer dem yderligere med afrobeat-elementer.

Ben UFO har opbygget et imponerende ry i det elektroniske festunivers ved at være ekstremt dygtig til at udvælge plader og på grund af sine tekniske evner. Han er en af de få, der har opbygget et navn som dj uden at have trådt ind i produktionsverden.

Pearson Sound

Bag Pearson Sound finder man dj’en og produceren David Kennedy, som er blevet kendt for sin knivskarpe, elektroniske dance musik. Hans stil er en kombination af house, dubstep, UK garage, UK funky og oldschool jungle.

Kennedy har udgivet adskillige anmelderroste singler såsom ”Blanked”, ”Deep Inside” og ”Thaw Cycle” og har haft æren af at lave remixes for bl.a. Radiohead, Depeche Mode, the xx, Disclosure and M.I.A. I 2015 udgav han sit selvbetitlede debutalbum gennem Hessle Audio, og året efter opnåede singlen ”XLB” en andenplads som det bedste track i 2016 på Resident Advisor.

Pangaea

Kevin McAuley er manden bag aliaset Pangaea og en af de vigtigste producere og dj’s indenfor fremadskuende klub musik. Selvom han har lavet musik fra en tidlig alder, blev Pangaea inspireret til at videreudvikle sine kreationer efter at være blevet introduceret til dubstep i 2005.

I 2016 udgav McAuley debutalbummet In Drum Play, der er et progressivt eksempel på dance musik fra undergrunden. Albummet har cementeret Pangaea som en af de mest innovative producere, der er udsprunget fra Storbritannien i mange, mange år.

VEGA Klub: Hessle Audio Label Night with Ben UFO, Pearson Sound & Pangaea (UK)
Fredag d. 3. november 2017 kl. 23.30
Billetpris 150 kr. + gebyr
Billetsalget er startet via vega.dk og Ticketmaster.
Læs mere og køb billet til VEGA Klub: Hessle Audio Label Night.

VEGA er et regionalt spillested med cirka 330 koncerter årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.