​Blossoms leverer luftig og atmosfærisk indiepop, der går i både hjertet og benene

VEGA og Beatbox Entertainment præsenterer
I august udkom Blossoms’ selvbetitlede debut og med deres velspillede indiepop fløj det engelske band direkte i hjertet på både anmeldere og publikum. Torsdag den 16. februar bringer de deres lækre og tilgængelige guitarpop til Lille VEGA.

Lyden af blomstrende talent
Det er kun få år siden, at Blossoms tog deres første spæde skridt imod en international karriere. Bandet har faktisk kun spillet sammen siden 2013, men allerede i januar 2014 udsendte de deres første single ”You Pulled a Gun on Me”. Siden er det gået stærk og med udsendelsen af debutalbummet Blossoms (2016), strøg de direkte ind på førstepladsen på den officielle album hitliste i Storbritannien.

Dog havde det unge band allerede inden udgivelsen opnået succes med deres dansable og sprøde popmelodier. I slutningen af 2015 kom Blossoms med på Sound of 2016-listen, der er BBCs bud på det kommende års mest lovende, nye artister. De har desuden spillet på nogle af de vigtigste festivaller som fx Glastonbury og SXSW, samt varmet op for både The Stone Roses og senest Jake Bugg. Bandet besøgte desuden Danmark til årets Northside Festival, hvor de modtog 4 stjerner fra både Gaffa og Poplish.

I idolernes fodspor
Selvom inspirationen hentes i den klassiske og rockede Manchester-lyd, har Blossoms snarere udviklet deres musikalske udtryk i en mere poppet retning. Bandets univers er både mere luftigt og atmosfærisk, end det man kender fra deres idoler i Oasis og The Stones Roses. Blossoms' pop serveres med en god portion elektroniske virkemidler, men der sniger sig også enkelte rockede referencer ind hist og her.

Frontmand Tom Ogdens vokal er lys og søgende, hvilket passer perfekt til bandets let vrængende guitarer og simple harmonier. Lyduniverset gør, at man momentvis føler, man lytter til Arctic Monkeys og Hurts’ smukke, musikalske kærlighedsbarn. På hittet ”Charlemagne” går det hele op i en højere enhed, og udtrykket bliver som på bandets andre sange leveret sikkert; man fornemmer for alvor kærligheden til musikken.

Blossoms (UK)
Torsdag den 16. februar kl. 21
Lille VEGA Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris 150 kr. + gebyr
Billetsalget starter mandag den 28. november kl. 10 via vega.dk og Billetlugen

VEGA er et regionalt spillested, der ejes og drives af den erhvervsdrivende fond Koncertvirksomhedens Fond, som er skabt med det ene formål at drive koncertvirksomhed. Årligt løber der omkring 330 koncerter og begivenheder af stabelen i VEGA.