VEGA & Beatbox Concerts præsenterer
Boys Noize offentliggør albumtitel, releasedato og nyt track

Den elektroniske dj og producer Boys Noize, der 25. oktober kan opleves live i Store VEGA, har annonceret titlen og udgivelsesdatoen for sit kommende album. Han har samtidig offentliggjort en ny single, ”What You Want”.

Det nye album fra den tyske producer kommer til at hedde Out of the Black, og albummet, der er Alexander Ridha aka Boys Noizes tredje, udkommer tirsdag den 2. oktober – altså kort forinden han giver koncert i VEGA.

Ny electro-banger med hiphop-inspiration
I forbindelse med offentliggørelsen af albumtitlen og udgivelsesdatoen har Boys Noize også sluppet singlen ”What You Want”, der er åbningsnummeret på Out of the Black. Tracket kombinerer golden age hiphop-beats med Kraftwerk-inspireret vokal i en hæsblæsende electro-banger.

Ridha udtaler selv om nummeret:
This particular track was inspired by the vibes I get from the Beastie Boys, for instance. Their Licensed to Ill album is one of my all-time favorite records, and to me ‘What You Want’ has some sort of B-boy style mixed with my obsession on robot vocals and modern sound aesthetics. This song combines a lot of things I love about electronic music.

Live i Store VEGA
Med ”What You Want” og Out of the Black i tillæg til ældre klubhits som ”Jeffer” og en lang række svedige remxies af bl.a. Daft Punk, Modeselektor, Chemical Brothers, Apparat, Cut Cpoy og Justice er der lagt op til et natklub-brag, når Boys Noize giver koncert på VEGAs store scene.

Aftenens koncert er en del af Boys Noizes allerførste live-turné. Ridha har tidligere gæstet Danmark som dj, men dette er første gang, han optræder med et live-set up.

Stærk support i form af Spank Rock
Supporten til koncerten er også et virkelig stærkt elektronisk navn, nemlig den amerikanske electro-rapgruppe Spank Rock, der slog igennem i 2006 med den fantastiske debut YoYoYoYoYo.

Sidste år udgav de deres andet album med den flabede titel Everything Is Boring and Everyone Is a Fucking Liar. Pladen, som bl.a. indeholder singlen ”#1 Hit”, er produceret af Boys Noize, og derfor er det en mere end oplagt kombination, at de to navne nu gæster Danmark sammen.

Fakta om koncerten
Boys Noize – Live (DE)