VEGA, Live Nation og FROST præsenterer
Dans natten væk med tyske Modeselektor
Programmet for din lillefredags-fest er sikret torsdag den 14. februar. Modeselektor indtager nemlig VEGA med både artist talk, koncert og efterfølgende fest i Ideal Bar.

Som perfekt opvarmning til Modeselektors koncert giver den tyske producerduo et eksklusivt gæste-dj-sæt i Ideal Bar. Fra kl. 18-20 kigger makkerparret Gernot Bronsert og Sebastian Szary forbi med et udvalg af deres yndlingsplader, som de vil spille og præsentere i dialog med P6 Beat-radioværten Carsten Holm. Arrangementet er gratis.

Kontrolleret og dansabelt kaos i Store VEGA
Sebastian Szary og Gernot Bronsert er musikalske legebørn, som laver musik, der ikke kun kan sættes én betegnelse på.  Deres tracks byder på en overflod af uimodståelige grooves med melodisk kant, hvirvlet ind i electronica, dance, techno og hiphop.

Duoen betegner det selv som et kontrolleret kaos. Men det er et kaos, som resulterer i både begejstrede anmeldere og et ry som en sveddryppende intens og hyperenergisk live-oplevelse.  Der blev således uddelt superlativer efter Modeselektors koncert på årets Roskilde Festival, hvor duoen fyrede op under Apollo-scenen. De to producere har da også udtalt, at de ser sig selv mere som et live-act end studiemusikere.

Prominente gæstevokalister
På album er Modeselektor dog også leveringsdygtige. Deres nye album Monkeytown (2011) har fået fem stjerner i Gaffa og Soundvenue samt 7.4 ud af 10 hos Pitchfork. De mange kollaborationer med forskellige musikalske kollegaer bliver i særdeleshed fremhævet, og det er da også prominente navne som medvirker på albummet bl.a. Anti Pop Consortium, Busdriver, PVT, Miss Platinum samt Thom Yorke.

Efterfest med Yo FokFest-kollektivet Yo Fok, der blandt andet tæller Eloq, Copyflex, Julius Sylvest og Dixone, står for at holde festen kørende, når Modeselektor går af scenen i Store VEGA. I Ideal Bar vil Copyflex fra Yo Fok fortsætte festen med ”champagne bass” og andet godt fra de varme lande. Han siger selv, at det var Modeselektor der inspirerede ham til at gå fra noise til club musikken.  Det bliver dermed mere end bare en koncert, når Modeselektor indtager VEGA – det bliver en gigantisk fest!

Fakta om koncerten
Modeselektor (DE)
Torsdag den 14. februar kl. 21.00
Store VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
Pris: 225 kr. + gebyr
Billetter kan købes via VEGAs hjemmeside, Billetnet og på posthuse.
Læs mere om koncerten og køb billet til koncerten med Modeselektor