VEGA & 3rd Tsunami Agency præsenterer
De norske hardrock-talenter i Kvelertak klar til igen at vælte København
Da medlemmerne af det roste norske hardrock-band gæstede København i oktober sidste år, væltede stjernerne efterfølgende ned over dem. Den 9. juni kan fans af hardrock og metal se frem til igen at få taget kvælertag, når bandet giver koncert i VEGA.

Koncerten i Amager Bio i oktober var en fabelagtig tour de force i Kvelertaks blanding af rock, punk og metal, og de danske anmeldere var enige om, at koncerten var en formidabel opvisning i energi, evner og performance:

Det er showmanship på højt plan. Og Erlend Hjelvik er noget helt specielt. Han har grebet om publikum – og respekt for, hvad publikum kommer efter. Sange som "Sjøhyenar" ("Havets herre") og selve nummeret "Kvelertak" lagde fundamentet for en sand folkefest i salen.
Gaffa

En solid bund af tromme og bass i fantastisk samspil med den tremands store guitar-besætning og, ikke mindst, førnævnte Hjelviks vokal skabte et inferno af lyd der ville få selv de mest garvede, til at følge trop. Lyden var, fra min placering i salen, perfekt, og kombinationen af de insisterende, fandenivoldske passager og det lige så insisterende lys fra deres sceneopsætning, bragte Amager Bio op på kogepunktet.
Heavymetal.dk

What we've just witnessed is a master class in performance art, and a gleaming example of how simply loving the shit out of doing what you do and expressing it, is the surest recipe for success.
Rockfreaks.net

Karaktererne talte også for sig selv: 5/6 af Gaffa, 4/5 af Blastbeast, 9/10 af Heavymetal.dk og 9/10 af Rockfreaks.net. Kvelertak fik i øvrigt også forrygende anmeldelser for deres koncert på Roskilde Festival tidligere på sommeren.

Bandets musikalske bagkatalog består af deres selvbetitlede debut fra 2010, som af mange rock- og metalmedier blev udråbt som årets bedste debut og/eller album! Opfølgeren Meir fra marts 2013 er ligeledes blevet flot modtaget og har bl.a. fået 4,5/5 af Blastbeast, 9/10 af Rockfreaks.net og hhv. 8/10 og 9/10 af udenlandske medier som BBC Music og CMJ.

Der er derfor ingen grund til at tro, at der ikke er endnu en mindeværdig oplevelse i vente, når Kvelertak indtager scenen i Lille VEGA i starten af juni måned.

Kvelertak (NO)
Mandag den 9. juni kl. 21
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
200 kr. + gebyr
Forsalg via VEGAs hjemmeside og Billetnet.
Læs mere og køb billet til koncerten med Kvelertak i VEGA.