Mighty Oaks pressebillede

De poetiske folkrockere i Mighty Oaks charmerer igen i VEGA

VEGA & Beatbox Entertainment præsenterer:
De poetiske folkrockere i Mighty Oaks charmerer igen i VEGA

Den internationale trio Mighty Oaks har spillet sig ind på de europæiske hitlister, samt rejst kontinentet tyndt med deres melankolske og natur-inspirerede folkrock-sange. Den 11. april vender de tilbage til Lille VEGA med et splinternyt album i bagagen.

Mighty Oaks, som består af Ian Hooper, Claudio Donzelli og Craig Saunders, sammenligner selv deres melankolske folk med bands som Fleet Foxes, Crosby, Stills, Nash & Neil Young. Den nostalgiske stemning bliver understreget af fyldige vokalharmonier, akustiske guitarer, tamburin og mandoliner. Solide basflader og spredte trommer afrunder sangene, der kredser om kærligheden, tab og skønheden i alt omkring os.

Efter trioen turnerede intensivt i to år med debutalbummet Howl, vendte de hjem hver for sig til familie og venner for at samle energi og inspiration til ny musik. Det har bl.a. ført til udgivelsen af singlen ”Horsehead Bay”, samt meldingen om et nyt album til foråret 2017. Bandet gæstede Lille VEGA tilbage i november 2014, og vi ser frem til igen at byde dem velkommen til foråret.

Tilfældighedernes spil
At folkrock-trioen Mighty Oaks nogensinde blev en realitet er lidt af et tilfælde. De tre medlemmer forlod deres hjemlande (Italien, USA og England) og endte ad omveje i Berlin.

Byen, der er mest kendt for sin elektroniske scene, blev udgangspunktet for den internationale trio. Bandet forsørger at skrive soundtracket til din rejse gennem livet og trækker gerne på egne erfaringer. Hør f.eks. hittet ”Brothers” som handler om Ian Hoopers forhold til sin barndomsven.

Fakta om koncerten
Mighty Oaks (INT)
Tirsdag d. 11. april 2017 kl. 21.00
Billetpris 130 kr. + gebyr
Billetsalget er startet via vega.dk og Billetlugen
Læs mere og køb billet til koncerten med Mighty Oaks.

VEGA er et regionalt spillested, der ejes og drives af den erhvervsdrivende fond Koncertvirksomhedens Fond, som er skabt med det ene formål at drive koncertvirksomhed. Årligt løber der omkring 330 koncerter og begivenheder af stabelen i VEGA.