VEGA og Beatbox Concerts præsenterer
Den hemmelighedsfulde electrosoul-duo Jungle groover i VEGA
Søndag den 16. november bliver det svedigt i Lille VEGA, når den engelske electrosoul-duo Jungle indtager scenen med deres yderst dansevenlige sange.

Intet navn
Londonduoen Jungle har kun eksisteret i et lille års tid og udgivet ep’en Heat og en håndfuld singler, men de har alligevel formået at skabe masser af opmærksomhed omkring deres musik bl.a. ved at være meget hemmelighedsfulde. Kun få ved hvordan duoen ser ud, eller hvad resten af bagmændenes navne er udover J og T.

Udsolgt på 24 timer
Deres groovy og yderst dansable electrosoul-sange er fyldt med skæve samples, der væves ud og ind mellem de falsetbårne melodier. Musikken har fået dem omtalt i nærmest alle hjemlandets musikmedier, og danske Soundvenue samt Gaffa havde også duoen på deres liste over udenlandske navne, der bliver store i 2014. Hvis deres første koncert i London sidste år er nogen indikation, kommer det til at gå stærkt for Jungle, for den blev udsolgt på under 24 timer.

Breakdanesere og blades
Indtil videre har Jungle co-produceret tre videoer til deres singler og her genbesøger de 90’ernes forkærlighed for danse-crews på lækker vis. I ”Platoon” bliver de klimtende klokker og de rumlende undertoner understøttet af et lækkert electro-soul groove, mens den seksårige breakdanser-pige Terra giver den gas.

The Heat” byder på de to talentfulde dansere, Icky og Silence , fra rulleskøjte-crewet High Rollaz, som akkompagnerer de tre minutters disco-ekstase med velkoreograferede trin på skøjterne. Koreografien er også skarp i duoen seneste video til ”Busy Earnin’”.

J og T i Jungle arbejder for tiden på et debutalbum, som er sat til at udkomme den 14. juli.

Fakta om koncerten
Jungle (US)
Søndag den 16. november kl. 20.00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
150 kr. + gebyr
Billetter kan købes fredag den 23. maj via VEGAs hjemmeside og Billetlugen.
Læs mere og køb billet til koncerten med Jungle.