​Dig og Arif i eventyrland! Bliv blæst bagover af den norske teksttroldmand

​Dig og Arif i eventyrland! Bliv blæst bagover af den norske teksttroldmand

Dig og Arif i eventyrland! Bliv blæst bagover af den norske teksttroldmand
Fredagsfesten er sikret den 25. oktober, når Arif byder på noget af det bedste rap, der findes i Norge p.t.

Med en rå tilgang, stærke tekster og en mærkbar passion for musikken har Arif spillet sig ind, som en af de hotteste rappere i Norge. Godt hjulpet på vej af hits som "Alene", "Himmelen" og "Sulten" samt samarbejdet i kollektivet MARS, hvor han, Unge Ferrari og Karpe slår sig løs.

I løbet af 2019 har Arif sluppet to singler, der er annonceret som forløbere for det kommende album, Arif In Waanderland, der udkommer den 27. september. Først landede den technoinspirerede ”Eskimoblod”. Singlen er produceret af Filip Kollsete, som også har siddet bag knapperne på Unge Ferraris debutalbum Midt Imellem Magisk Og Manisk.Inspirationen fra den elektroniske scene er tydelig, og over et retro 00’er beat blander Arif fortiden med nutiden gennem bars og melodier.

I juni udkom den nyeste single ”Hvem Er Hun”, som Filip Kollsete også har haft fingrene i sammen med Kastel. Singlen er ifølge rapperen selv en sang for alle, som leder efter den rette. I hjemlandet bliver Arif rost for, i modsætning til andre artister, at han vælger at blotte sig i sin kunst og ikke nødvendigvis gennem sociale medier og rampelyset. Han er en historiefortæller, fordi han rent faktisk har noget på hjertet.

Legende teksttroldmand
Lige siden Arif vandt NRK P3 Urørt-finalen i 2013, har han været en rapper, som du kan regne med. Hans legende og energiske tilgang til hiphop kom for alvor til udtryk på debutalbummet High End/Asfalt. Den anmelderroste skive er spækket med hits og var grundlaget for, at han modtog en velfortjent Spellemannspris i 2015.

Arif fik tidligt et rygte som en fantastisk live artist. Bevæbnet med solide beats og bemærkelsesværdige ordspind cementerer Arif sig som en af de bedste rappere og teksttroldmænd udsprunget af den norske musikscene i mange år.

Arif (NO)
Fredag d. 25. oktober kl. 21.00
Billetpris: 160 kr. + gebyr
Billetsalget starter onsdag den 21. august kl. 10.00 via vega.dk og Ticketmaster.
Læs mere og køb billet til koncerten med Arif.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.