Djämes Braun og Vild $mith fyrer op under torsdagsfesten i VEGA

Pressemeddelelse   •   Nov 01, 2013 16:27 CET

Djämes Braun og Vild $mith fyrer op under torsdagsfesten i VEGA

Torsdag den 14. november tager duoen Djämes Braun deres dansable dancehall-hits som ”Kvinder og kanoner” med og laver fest i Lille VEGA. Med som support har de den radioaktuelle rap-trio Vild $mith, der i øjeblikket hitter bl.a. på P3 med nummeret ”Vild i dag, syg i morgen”.

Med de to danske urban-navne på plakaten er der lagt op til en lille-fredag med fest og dans i Lille VEGA den 14. november fra kl. 21.

Ørehængere fra både debut-ep og opfølgeren Farlig Tiger
De to barndomsvenner i Djämes Braun, Kenno samt Pilfinger, excellerer i at omsætte deres vilde fantasier og skæve ordgøglerier til dansable dancehall-hits. Hvis du har været i nærheden af en radio det seneste år, har du næsten med garanti lagt øre til enten ”Duft af Ba-cone”, ”Nethinde” eller ”Kom og giv mig alle dine penge”.

Alle numre er taget fra duoens selvbetitlede ep, som den 12. august blev fulgt op af ep’en Farlig Tiger. Førstesinglen fra den nye ep, ”Kvinder og kanoner” feat. Barbara Moleko, udkom i april og har som alt andet fra Djämes Brauns side været et hit. Duoen er blevet streamet over 5,7 millioner gange det sidste år. Sangen er en hyldest til mangfoldigheden og en opfordring til at gøre en forskel, hvad enten den er stor eller lille.

Der har ikke været noget tema eller nogen regler for Farlig Tiger. Sangene har fundet deres egen vej og fortæller hver sin egen historie. Det har resulteret i en ep med højt til loftet og stof til eftertanke. Den fører lytteren ind på de dunkende dansegulve, ned ad barndommens gade og ind i normernes pres.

Supporten Vild $mith stormer frem
De tre unge herrer i rap-gruppen Vild $mith har haft vind i sejlene gennem det sidste års tid. Først kom udvælgelsen som én af de 12 finalister i dette års KarriereKanonen, efterfulgt af en hæsblæsende koncert på Spot Festival, der fik hele fem stjerner af GAFFA.

I august måned kulminerede det så med hele fire optrædender til Smukfest og kåringen som én af de tre vindere af netop KarriereKanonen. Kort derefter signede Vild $mith med Universal, og i september udkom deres første officielle single ”Vild i dag, syg i morgen”.

Djämes Braun (DK). Support: Vild $mith (DK).
Torsdag den 14. november kl. 21
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
125 kr. + gebyr
Forsalg via VEGAs hjemmeside og Billetnet.
Læs mere og køb billet til koncerten med Djämes Braun i Lille VEGA.

Kommentarer (0)