AJ Tracey - Pressebillede

Få en lektion i kompromisløst kaos fra grime-kronprinsen AJ Tracey

VEGA og Smash!Bang!Pow! præsenterer:
Få en lektion i kompromisløst kaos fra grime-kronprinsen AJ Tracey
Den unge rapper, AJ Tracey, har sit debutalbum lige på trapperne og får med sit vanvittige flow gulvet i Lille VEGA til at skælve d. 3. april.

AJ Tracey har netop smidt nyheden om, at hans selvbetitlede debutplade kommer til februar. Samtidig slap han den bastunge ørehænger-single ”Doing It”, og albummet kommer også til at indeholde sommerhittet ”Butterflies”. Rapperens seneste ep, Secure the Bag!, udkom i oktober sidste år og havde navne som JME, Denzel Curry og Craig David med som gæsteoptrædener.

AJ Tracey har været med til at manifestere den britiske grime-undergrund på musikhitlisterne verden over. Med en vanedannene lyd kombinerer den 24-årige rapper grimens hurtigskydende ordlege med internationale hiphop-indflydelser i uovertrufne, klubvenlige produktioner. Det har givet den unge brite en solid fanskare, der blandt andet tæller prominente navne som Stormzy og Drake.

Siden 2016 har karrieren for alvor taget fart for Tracey, hvor han fik to nomineringer ved de britiske MOBO Awards, og i 2017 vandt han MTVs Brand New Award. Da han besøgte VEGA sidst, priste Soundvenue ham for at besidde en ”intensitet, der efterhånden er sjælden.”

AJ Tracey (UK)
Onsdag d. 3. april kl. 21.00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris: 150 kr. + gebyr
Billetsalget starter fredag d. 7. december kl. 10.00 via vega.dk og Ticketmaster.
Læs mere og køb billet til koncerten med AJ Tracey.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +700 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.