​Flere navne klar til A Colossal Weekend

​Flere navne klar til A Colossal Weekend

VEGA præsenterer:
Flere navne klar til A Colossal Weekend
I september kunne VEGA og COLOSSAL løfte sløret for første hovednavn til A Colossal Weekend 2018, nemlig post-rocklegenderne Godspeed You! Black Emperor. Nu får canadierne følgeskab af en 5 tunge navne og næste års lineup begynder at tage form.

Fra Brooklyn NYC, kommer Sannhet, der med deres seneste udspil ”So Numb” har slået døren ind hos post-rock, shoegaze og blackmetal-fans på rekordtid. Deres stemningsfulde og højenergiske kompositioner, er bl.a. et resultat af guitarist John Refanos overmenneskelige guitarspil og overskudsagtige mestring af loops. Pitchfork skriver bl.a.

”Brooklyn trio Sannhet is an instrumental powerhouse. On So Numb,they shake loose of their black metal and post-rock roots, making heavy music with their own beautiful language.” – og kvitterede med 8.0 ud af 10 mulige.

Nordirske And So I Watch You From Afar blander klassisk post-rock, math-rock og knivskarpe, tonsertunge guitarriffs. Resultatet er noget af det mest fængende, instrumentalrock på musiklandkortet pt. Deres seneste album The Endless Shimmering bliver af mange betegnet som den foreløbige krone på værket, så du kan se frem til en medrivende omgang guitar-fest, hvor headbanging er obligatorisk!

Fra Belgien kommer de mystikomspundne Briqueville, der klædt i kutter og masker, eksekverer kompromisløs stoner og sludge-metal. Fra Schweiz får A Colossal Weekend besøg af Sum of R, der laver kompleks stemningsfuld og hypnosefremkaldende instrumentalmusik.

Wear Your Wounds er navnet multikunstneren på Jacob Bannons soloprojekt, hvorunder han siden 2012, sideløbende med Bannons andet (og mere kendte) projekt Converge, har skrevet og udgivet musik. I april 2017 kom det første album fra Wear Your Wounds endelig til stor begejstring for en samlet metalpresse. Bandet livedebuterede sidste år på Roadburn, og nu har vi æren af at præsentere J. Bannon og Wear Your Wounds på A Colossal Weekend 2018. Wear Your Wounds tæller udover Bannon medlemmer fra Cave In, The Red Chord, Hatebreed og Trap Them.

A Colossal Weekend 2018 finder sted i VEGA d. 13.,14., og 15. april 2018. Plakaten tæller indtil videre: Godspeed You! Black Emperor (CA), And So I Watch You From Afar (UK), Briqueville (BE), Sannhet (US), Sum of R (CH) og Wear Your Wounds (US)

Weekendbilletter og søndagsbilletter er i salg nu via Ticketmaster. Endagsbilletter til fredag og lørdag kommer i salg senere.

Fakta om festivalen
A Colossal Weekend
Fredag d. 13., lørdag d. 14. og søndag d. 15. april 2018
VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris 300-750 kr. + gebyr
Billetsalget til søndag og partoutbilletten er startet via vega.dk og Ticketmaster.
Læs mere og køb billet til A Colossal Weekend.

VEGA er et regionalt spillested med cirka 330 koncerter årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.