​Franc Moody hiver dig ud på dansegulvet

​Franc Moody hiver dig ud på dansegulvet

Franc Moody hiver dig ud på dansegulvet
Onsdag den 16. marts river Franc Moody dig ud af dit onsdagshumør og starter en gigantisk dansefest i Lille VEGA.

Det London-baserede kollektiv Franc Moody leger sig frem til deres moderne funklyd, der er fyldt med elektronisk inspiration, et humant strejf og dunkende grooves. Som Daft Punk og Jamiroquai før dem trækker de på inspiration fra funk, disco og soul med masser af electro-input.

Bagmændene bag kollektivet, Ned Franc og Jon Moody, har udtalt, at de er inspireret af George Clintons intergalaktiske funklyde og Sly Stones groovy soul samt nyere elektroniske og disco-inspirerede lydlandskaber.

På ep'en Dance Moves fra 2018 bliver vintage-lyde, upbeat guitar-riffs og bløde synths blandet på elegant vis. Med deres sange formår duoen at skabe den ultimative "Franc Moody Experience". Sange som "Dopamine" og "Dance Moves" sammenfletter nye og gamle musikalske indflydelser i et fængende og hypnotisk funkunivers.

Franc Moody fik lavet deres første video til singlen “Super Star Struck”, hvori den kvindelige hovedperson i sangen blev genopfundet som en gammel superhelt, som spreder glæde verden over. I videoen til opfølger-singlen “Pheremones” er superhelten på besøg i et undervands Atlantis.

Franc Moody (UK)
Mandag d. 16. marts kl. 20.00
Billetpris: 165 kr. + gebyr
Billetsalget starter fredag den 11. oktober kl. 10.00 via vega.dk og Ticketmaster.
Læs mere og køb billet til koncerten med Franc Moody.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.