Giana Factory indhyller VEGA i melankolsk electropop
Torsdag den 30. oktober spiller den danske electropop-trio Giana Factory i Lille VEGA med deres nye anmelderroste album Lemon Moon.

Drømmende, electropop mikset med vokalharmonier og melankoli
Den danske electropop-trio Giana Factory har siden 2009 besnæret publikum med deres drømmende og melankolske univers. Når trioen optræder live er de kendt for at rive folk med sig i en strøm af entusiasme og kreativitet.

I maj måned udgav Giana Factory deres længeventede, nye album Lemon Moon til masser af roser hos de danske anmeldere. Soundvenue var begejstrede for den dunkle feststemning og gav albummet følgende ord med på vejen:
”Hvis Robyn og Depeche Mode tog direkte i studiet efter en tur på Berghain, ville det formentlig lyde lidt som Giana Factorys andet album, der excellerer i dunkel electropop.”

Sonisk lækkerbisken
Ekstra Bladet havde nedenstående flotte ord at sige om Lemon Moon:
”Det her er med andre ord en stramt eksekveret lækkerbisken, der blot giver appetit på mere. Gerne fra en scenekant med subsonisk lydstyrke. Det her er nemlig musik, der trods det underspillede udtryk i den grad vinder ved at blive spillet ved fuld volumen.”

Ifølge bandet kredser det nye album om personlige historier, der udforsker menneskers forhold til hinanden og forholdet til verden. Sangene er skåret ind til benet via stærke melodier og tekter, der kan stå alene. Det blev til i et kreativt samarbejde med dj Anders Trentemøller, som også har siddet i producerstolen.

En unik start
Pigetrioen, bestående af Louise Foo, Lisbet Fritze og Sofie Johanne, fik en lidt tilfældig og unik start på musikkarrieren.
Louise Foo og Lisbet Fritze startede med at synge stand-in for Louise Foos søster, Sharin Foo, i The Raveonettes, da Sharin var gravid. Mens de var på tour i Europa, mødte pigerne James Allen fra Glasvegas, der forelskede sig i deres stemmer.

Derefter gik det stærkt, og pigerne endte med at spille deres debutkoncert som support for Glasvegas, inden de havde udgivet noget materiale.

Fakta om koncerten
Giana Factory (DK)
Torsdag den 30. oktober kl. 21.00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
Billetpris:140 kr. + gebyr
Læs mere og køb billet til koncerten med Giana Factory.