Hitkollektivet Clean Bandit flytter i Lille VEGA med ”Rather Be”

Pressemeddelelse   •   Maj 01, 2014 12:08 CEST

VEGA og ICO præsenterer
Hitkollektivet Clean Bandit flytter i Lille VEGA med ”Rather Be”
Engelske Clean Bandit har med deres mix af klassiske-elementer, electro og house overtaget dansk radio og skabt så stor efterspørgsel, at deres koncert flyttes fra Ideal Bar til Lille VEGA fredag den 16. maj.

Over 43. millioner views på Youtube
Engelske Clean Bandit er godt på vej til at overtage de engelske hitlister på samme måde, som Disclosure gjorde sidste sommer. Deres single ”Rather Be” har ligget nr. 1. på den engelske hitliste over fire uge i træk, er i heftig rotation på danske P3, og den tilhørende video er siden december set over 43 millioner gange på YouTube. For at imødekomme den voksende efterspørgsel flyttes kvartettens koncert nu fra Ideal Bar Live til Lille VEGA, så endnu flere får mulighed for at feste med Clean Bandit.

Uforudsigelig energi
I maj måned udkommer Clean Bandits debutalbum New Eyes og videoen til den nyeste single herfra ”Extraordinary feat. Sharna Bass” har for nyligt ramt YouTube. Kvartetten producerer selv al deres musik og de tilhørende videoer, mens vokaldelen bliver varetaget af forskellige gæsteartister. ”Extraordinary” er optaget på Cuba. Et land som bandet mener har samme energi og uforudsigelighed, som de prøver at indfange i sangen. Vokalisten Sharna Bass bliver blandt andet placeret midt i en begyndende skovbrand, bandet tilfældigvis kom forbi.

Support for London Grammar
Bandets enorme popularitet kan måske tilskrives deres eklektiske lyd, der er et mix af electro, klassiske instrumenter og house-elementer. Men som hos kollegaerne i Disclosure finder man altid en snert af pop i deres fængende sange. De sidste 12 måneder har Clean Bandit oparbejdet et godt live-rygte, som support for bl.a. Disclosure, Alt J, London Grammar, Basement Jaxx og Rudimental.

Clean Bandit består af Jack Patterson (bas/saxofon), Luke Patterson (trommer), Grace Chatto (chello/keyboard/synth) og Neil Amin-Smith (violin).

Clean Bandit
Fredag den 16. maj. kl. 20.00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris: 120 kr. + gebyr
Billetsalget via VEGAs hjemmeside og billetnet.
Læs mere og køb billet til koncerten med Clean Bandit

Kommentarer (0)