The Japanese House pressebillede

Hop ned i det drømmende dyb med The Japanese House

VEGA præsenterer:
Hop ned i det drømmende dyb med The Japanese House
Når vintermørket har omsluttet København den 23. januar, får The Japanese House Lille VEGA til at sitre af drømmende vellyd.

I løbet af de sidste par år har mysteriet omkring The Japanese House forvandlet sig til en klar artistisk vision. Fire ep’er er i blevet spundet sammen mellem 2015 og 2017, men debutalbummet lader sig stadig vente på sig.

Kvinden bag The Japanese House, Amber Bain, har nemlig brugt det meste af de sidste tre år på at turnere med bl.a. The 1975 og Wolf Alice. Med sin musik har hun skabt en verden af utrolig dybde og nuancer, der giver følelserne frit løb.

Det kommende album afslører et nyt fokus både musikalsk og lyrisk. ”These songs are definitely more direct” fortæller Bain. Sangene bunder i en særlig tumultarisk og transformerende periode med et forhold, som både blev bygget op og revet ned.

Bain ønsker ikke at lade sit køn eller navn definere folks opfattelse af musikken og optræder derfor under aliaset. Navnet stammer fra en barndomsferie, hvor hun boede i et hus af samme navn, ejet af Kate Winslet. En ferie som bl.a. endte i en dyb forelskelse fra en anden pige, som et resultat af Ambers leg med at klæde sig ud som dreng.

The Japanese House (UK)
Onsdag d. 23. januar kl. 21.00
Billetpris: 170 kr. + gebyr
Billetsalget starter fredag d. 2. november kl. 10.00 via vega.dk og Ticketmaster.
Læs mere og køb billet til koncerten med The Japanese House.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +700 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.