Inc. no world-brødrene slår nye musikalske kolbøtter med forførende new age-R&B

Inc. no world-brødrene slår nye musikalske kolbøtter med forførende new age-R&B

Brødrene Andrew og Daniel Aged fra Inc. har taget skridtet videre fra indie-R&B til meditativ neo-soul. Under det nye navn Inc. no world forfører de Lille VEGA den 30. november.

De to brødre Andrew Aged og Daniel Aged har skabt musik sammen siden 2010 i første omgang med hobbyprojektet Teen Inc.. Efter et navneskifte til Inc. og udgivelsen af debutalbummet no world steg opmærksomheden omkring duoen, der blev sammenlignet med FKA Twigs, How To Dress Well og en slowmotion-udgave af Prince.

Tre år senere er konstellationen den samme, men brødrene kalder sig nu for Inc. no world, og på det seneste album As Light As Light har de dekonstrueret deres egen minimalistiske R&B godt og grundigt. Den stramme indie-R&B fra no world er skiftet ud med et meditativt og overjordisk greb om R&B, gospel og new age-klingende dreampop.

Et forførende spøgelseFor brødrene er navneskiftet med andre ord et klart signal: As Light As Light er på mange måder ikke et Inc.-album. Det er indspillet over tre uger, og de fleste numre er optaget live i first take for at indfange den umiddelbare glæde i musikken.

Inspirationskilder som Curtis Mayfield og Prince lurer fortsat i kulissen på numre som ”Waters of You” og late-night-sjæleren ”The Wheel", der trækker tydelige paralleller til no worlds metalliske trommemaskiner og vibe af tidlig 80’er-R&B.

Andrew Ageds sensuelle vokal er den signatur, som binder duoens udgivelser sammen. På no world lød han som en blid forfører, og han hjemsøger fortsat lytteren som et hviskende spøgelse, så selv gospelhymner bliver til forførelseskunst i hænderne på Inc. no world:

”They remain immaculate R&B players who understand the pleasure of patience and the power of delicacy,” som Pitchfork skrev i anmeldelsen af As Light As Light.

Fakta om koncerten
Inc. no world (US)
Onsdag den 30. november klokken 21.00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1764 Kbh. V
Billetpris: 150 kr + gebyr
Billetsalget starter i dag via VEGAs hjemmesiden og Ticketmaster.
Læs mere og køb billet til inc. no world.

VEGA er et regionalt spillested, der ejes og drives af den erhvervsdrivende fond Koncertvirksomhedens Fond, som er skabt med det ene formål at drive koncertvirksomhed. Årligt løber der omkring 330 koncerter og begivenheder af stabelen i VEGA.