Kom med på den franske producers rejse til Riget i midten
Kom med Onra på en musikalsk rejse til Fjernøsten, når den franske producer den 5. marts i Lille VEGA spiller et live-set af sine hiphop inficerede udforskninger af kinesisk musik.

Globetrotteren og produceren Onra har igennem de sidste år vist, hvorfor han er en af de mest spændende hiphop producere takket være udgivelsen af det 80er inspirerede funk-beat album Long Distance, en række boogie kompilationer og den episke trilogi Chinoiseries.

Bernard Arnaud, Onras borgerlige navn, er en fransk hiphop producer bosiddende i Paris. Den særlige egenskab til at leverer emotionel, soulfuld hiphop, som virkelig rammer hjertet, har han siden 2006 demonstreret på elegant vis gennem sine mangefacetterede udgivelser.

Udgivelserne viser tydeligt hvilken indflydelse jazz, funk, hiphop og R&B har haft på Onras musikalske univers. I producerens hænder kommer de under kærlighed behandling, og han skaber et unikt og forfriskende take på traditionel hiphop.

Kinesiske samples og sprøde hiphop beats
Ti år er der gået siden Orna udgav den charmerende og excentriske plade Chinoiseries vol.1. Projektet startede efter en længere rejse til Fjernøsten. Her dykkede produceren ned i gamle kinesiske plader, og han begyndte at sample de medbragte vinyler med tunge hiphop beats.

Onra har med Chinoiseries skabt et unikt udtryk, der udforsker nye stilarter inden for moderne musik. Det er producerens kærlighed til klassisk hiphop og den drivende musikalske nysgerrighed, der har frembragt et ganske særligt, vellydende værk.

Tre plader er det blevet til med over 100 instrumentalnumre. Variationen i rytmer og komposition tager lytteren med på en eksotisk, eventyrlig rejse.

Den tredje og sidste udgave af Chinoiseries er fyldt med originale samples, udfordrende harmonier og unikke trommerytmer. Onra slutter sin episke triologi af med manér og har med trilogien skabt sin egen monumentale audio-rejsebog. Musikeren fortæller:

“I see the first Chinoiseries as a trip, inspired by my own first travel to Asia, each beat representing one particular moment of the journey, the second one, more like a soundtrack to a movie, each beat representing a different scene, and the third one, I tried to create a dark, smoky and mysterious cinematic atmosphere so you could create your own movie in your head.”

Fakta om koncerten
Onra (FR)
Søndag den 5. marts, 2017 kl. 21.00
Billetpris 160 kr. + gebyr
Billetsalget starter i dag via vega.dk og Ticketmaster
Læs mere og køb billet til koncerten med Onra.

VEGA er et regionalt spillested, der ejes og drives af den erhvervsdrivende fond Koncertvirksomhedens Fond, som er skabt med det ene formål at drive koncertvirksomhed. Årligt løber der omkring 330 koncerter og begivenheder af stabelen i VEGA.