L.I.G.A fyrer op for pop-festlighederne i VEGA
Energiske popsange med tekster, der går lige i hjertekuglen, er, hvad der er på programmet, når L.I.G.A den 17. oktober indtager Lille VEGA.

Urban/popgruppen L.I.G.A tager i løbet af efteråret på turné, der rammer VEGA som det eneste sted i København fredag d. 17 oktober. Som et friskt, nyt pust er L.I.G.A blæst ind på den danske musikscene med oprigtige tekster og en energi, der vækker selv den sløveste fra sit vinterhi.

Fremtids-sikrende single
Den første single ”Skylder dig ik’ noget”, fra deres selvbetitlede debutalbum, er et stærkt og energisk popnummer med et snert af Motown og hiphop. En syngende lussing i smittende tempo! ”Sangen handler om en ekskæreste, som har trådt på dig”, fortæller trioen. En følelse de fleste nok kender, men ”Skylder dig ik’ noget”er ikke en trist sang om ulykkelig kærlighed. Det er en sang, der får danseskoene ud af skabet og livet til at gå videre. Selv med et knust hjerte. Lyt også til den nyeste single ”Julia”.

Internationalt islæt
L.I.G.A er en trio med tre meget forskellige musikere. Forsanger Nicky Russell med de australske aner og rødder i den amagerkanske muld, skriver teksterne og musikken til bandet. Det gør han sammen med Feras Agwa, som kommer fra Roskilde og er en god blanding af egypter og syrer. Bag gryderne er bandets kvindelige medlem, Ihan Haydar. Den hårdtslående trommeslager med det smittende smil er næstveder tilsat et strejf af Irak. Hun har tidligere slået sine folder i Melodi Grand Prix-vinderen Soluna Samays band.

Musikalsk blind date
De tre unge talenter mødte hinanden ved en tilfældighed. Nicky Russell og Feras Agwa havde hver for sig skrevet en masse musik, som de havde lagt på YouTube. De opdagede hinanden, begyndte at dele filer med musik og arbejde videre på hinandens musik. De havde aldrig mødt hinanden, men havde et godt musikalsk venskab. Efter at have sendt deres materiale til producer og sangskriver Chief 1, kom der gang i tingene. I hans studie mødte de nemlig Ihan, og derefter begyndte L.I.G.A at skabe musik sammen.

Fakta om koncerten
L.I.G.A
Fredag den 17. oktober kl. 21.00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
110 kr. + gebyr
Billetsalget er startet i dag via VEGAs hjemmeside og Billetnet.
Læs mere og køb billet til koncerten med L.I.G.A.