Lord Siva – krystalklar stemme i et eklektisk genremix
Den 27. september skruer den urbane popsmed op for sensibiliteten og den indlevende lyrik i sit velproducerede lydunivers i VEGA.

Senere i år udsender Lord Siva helt nyt solomateriale, som man kan forvente at høre smagsprøver fra til koncerten i Lille Vega.

Han har længe været anerkendt som en af de stærkeste vokaler på den danske musikscene med sit kompromisløse visuelle og musikalske udtryk samt inderlige vokal.

Diskografien tæller blandt andet ep’erne 100 og 180, og han har markeret sig med singlerne ”Drømme”, ”Byen Der Larmer”, ”Blind” og ”48 Timer”. Derudover har han samarbejdet med Ukendt Kunstner på nummeret ”Fortæl Dem”, hvor han fik et massivt gennembrud.

Sidste år spillede Lord Siva på Spot Festival, hvor han holdt musikalsk hof med bl.a. Hans Phillip og Karl William i et stuvende fyldt Århus Volume. Gaffa kvitterede med fem stjerner og skrev bl.a. om koncerten:
”Sivas styrke kommer for alvor til udtryk efterfølgende på ”48 timer” og ”Hvornår”. Røgen damper ud af den beskedne scene, mens regnen triller, og frontmandens vægelsind får endelig lov til at komme til udtryk, uden at stille krav til de tilhørende, blot udleveret til stemningen.”

Med sine ærlige tekster, der uden omsvøb behandler en række tunge og livseksistentielle emner i et inderligt og velproduceret lydunivers, har sangeren fået de danske radiostationer til at gløde. Lord Siva dykker helt ned i den rendyrkede melankoli i et eklektisk mix af rap, R&B og pop.

I år har Lord Siva indgået et nyt samarbejde med den fremadstormende producer Vera (Liss, Mø, Off Bloom) på singlen ”Paris”, der har toppet den danske radiohitliste og røg direkte ind på 1. pladsen på den danske Spotify Top-50-liste.

Lord Siva (DK)
Fredag d. 27. september kl. 21.00
Billetpris: 175 kr. + gebyr
Billetsalget starter i dag via vega.dk og Ticketmaster.
Læs mere om og køb billet til koncerten med Lord Siva.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +700 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.