Mageløse Iron & Wine gæster VEGA - solo

Pressemeddelelse   •   Jun 10, 2014 13:05 CEST

VEGA & ICO præsenterer
Mageløse Iron & Wine gæster VEGA - solo
Sam Beam a.k.a. Iron & Wine gæster VEGA solo tirsdag den 11. november, hvor publikum får en smagsprøve på det seneste album, Ghost on Ghost, og sandsynligvis Beams bredtfavnende bagkatalog.

Svævende melankoli
Enmandshæren, Sam Beam, er en underfundig blanding af lo-fi, americana, og psykedelisk folk-rock tilsat hans svævende, blide, nuancerede og til tider melankolske vokal.

Sidst den 39-årige guitarist, sanger og sangskriver slog vejen forbi Danmark (2011), havde han imidlertid sammensat et helt kollektiv af musikere, der normalt er tilknyttet så forskellige bands som Calexico, Wilco, Chicago Underground, Isotope 217, Califone og Lambchop og blev således bakket op af hele syv musikere på scenen.

Ekstremt talentfuld
Gaffa gav hans koncert i VoxHall det år fem stjerner ud af seks og følgende ord med på vejen.

”En helt igennem fremragende aften med et glimrende band og en ekstremt talentfuld sanger og sangskriver, der formår at give sine sange nyt liv, selvom de slet ikke behøver det.”

Denne gang får publikum fornøjelsen af Beam solo og, må man formode, hans sange i en mere skrabet version. På de seneste album har sangeren gjort en dyd ud af hele tiden at udfordre sig til at flytte grænserne for hans musik. Det udmønter sig på hans seneste album, Ghost on Ghost, for eksempel i blues riffs, R&B-strejf og jazz-kombinationer. Hør bl.a. sidstnævnte på singlen ”Joy”.

USAs sydvest kyst
Albummets sange afgiver en stemning af rejser og flygtighed ved at være navngivet efter faktiske steder samt konkrete beskrivelser. Den amerikanske sydvest-kyst bliver flere gange brugt som kulisse for sange, som når det californiske lys prises i ”The Desert Babbler” og ”New Mexico’s No Breeze”.

Fakta om koncerten
Iron & Wine - Solo (US)
Tirsdag den 11. november kl. 20
Store VEGA, Enghavevej 40, 1764 Kbh. V
Billetpris: 225 kr. + gebyr
Billetsalget starter onsdag den 11. juni via VEGA.dk og Billetnets hjemmeside.
Læs mere og køb billet til koncerten med Iron & Wine

Kommentarer (0)

Kommentar

Ved at indsende kommentaren accepterer du, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med Mynewsdesks privatlivspolitik.