MONTI har din fredagsfest!
Den 30. oktober kan du feste med MONTI eller chille til deres oldschool rap alt efter, hvordan dit fredagshumør ser ud. Det går ned i Lille VEGA.

MONTI er et varmblodet opkog af engelsksproget rap og håndspillet musikalitet. Med både eksplosive og dybfølte rap-salver imponerer de altid på scenen, hvor kompromisløshed står stærkt indprentet i deres DNA.

Rapper Sebastian Bang Monti lægger navn til gruppen, der desuden består af guitarist Martin Frederik Ilsø Christensen, bassist Adam Eske Munch Raahauge, trommeslager Karl-Emil Øgendahl Roldborg og keyboardspiller Jesper Trøiborg Laursen.

I 2020 gav MONTI en optræden til Gaffaprisen, som tiltrak sig masser af opmærksomhed. Her fik de meldt sig på banen i et år, hvor der er blevet lovet intet mindre end en ny stribe singler og gruppens debutalbum. De to første single-smagsprøver ”ALRITE” og ”ROGUE” har allerede ramt gaden sammen med dertilhørende musikvideoer.

MONTI startede deres karriere flyvende, da de imponerede med deres energiske show på Roskilde Festival 2017, som var en af bandets allerførste koncerter. Soundvenue gav koncert fem ud af seks stjerner og følgende ord med på vejen:

”Dele af crowden foran Countdown-scenen reagerede instinktivt på Montis legesyge flow og diabolske rapstil og hoppede, dansede og prøvede at skråle synkront med frontmanden. Andre zonede ud til bandets jazzede, tilbagelænede take på oldschool hiphop. Selv pantsamlerne stoppede op og filmede scenen, der hen mod slutningen af koncerten lignede et kælderværelse i en forstad til Smilets By.”

MONTI (DK)
Fredag den 30. oktober kl. 21:00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
130 kr. + gebyr
Billetsalget starter i dag via VEGAs hjemmeside og Ticketmaster.
Læs mere om og køb billet til koncerten med MONTI.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.