​Nye navne til det tonstunge program

​Nye navne til det tonstunge program

VEGA og A Colossal Weekend præsenterer
Nye navne til det tonstunge program
VEGA og Colossal arbejder ufortrødent videre med at sammensætte et spændende, udfordrende og aktuelt program til næsten udgave af A Colossal Weekend som finder sted fra den 1-3. oktober 2020.

Tidligere blev bl.a. Mudhoney, Vi Som Älskada Verandra Så Mycket, et Aidan Baker residency og Nèander offentliggjort. Nu er der finsk psykedelisk black metal, australsk prog samt indslag fra norge og de første danske navne klar til plakaten til A Colossal Weekend.

ORANSSI PAZUZU (FI) - født af den finske psycho-sump
Oranssi er finsk for orange, den kosmiske energis farve. Pazuzu er en oldgammel, men stærk mesopotamisk vinddæmon. Hvad kan man forvente af Oranssi Pazuzu? Måske lyden af psykisk mareridt, okkult futurisme og forvrænget virkelighedssans. De er fra Tampere, Finland og spiller genre-muterende avantgarde non-black metal. Født af den finske psycho-sump.

HEATHE (DK) – musikalske kollager i rumklang og støj.
Dissonans og endeløs repetition. På dette fundament fremmaner Heathe massive lydmure, musikalske collager, druknet i rumklang og metallisk støj, en blanding af sort doom og hypnotisk rock. Skrigene er desperate, energiudladningerne kolossale og aggressive. Heathe er fra Aalborg og udgøres af en enkelt musiker omkring hvilken et skiftende lineup af erfarne musikere tager plads.

STURLE DAGSLAND (NO) - forunderlig, nordisk melankoli
Sturle Dagsland, en unik, alternativ duo fra Norge, skaber et særegent, evigt forunderligt musikalsk udtryk i mødet mellem skiftende vokalteknikker, elektronik og musikinstrumenter. Det er en vild, virtuos, innovativ og løssluppen liveoptræden gæsterne på A Colossal Weekend kan se frem til i selskab med Sturle Dagsland.

PLINI (AUS) - prog-guitarist i verdensklasse
Soloartisten PLINI fra Sydney, Australien er et progressivt, instrumentalt rockprojekt. Inspireret af urbane fortællinger og billeder bygger han soniske byer med sit guitarspil. Hvis man vil kalde det kompliceret, så må det være i ordets bedste betydning. PLINI hyldes som en sand prog-guitarist i verdensklasse og har turneret over det meste af kloden.

COLLIDER (DK) - overrumplende ambitiøs nugaze
Det støder sammen med vilje, når Collider laver musik. Og hvad støder sammen? Strømninger, inspirationskilder, ideer. Genrer som progget psych, shoegaze, tværfløjte-rock og melodisk 1980’-jangle bringes sammen i mærkbare musikalske kollisioner og fusioner. Det er vibrerende og ambitiøs nugaze. Musikken er spontan og en enkelt Collider-sang kan være afklaret og knudret på samme tid. Den er struktureret, men også frådende rundhåndet og overrumplende.

Fakta om koncerten
A Colossal Weekend
Torsdag den 1. oktober til lørdag d. 3. oktober 2020 kl. 20:00
Billetpris: Partout billet 550 kr. + gebyr
Billetsalget er startet via vega.dk og Ticketmaster
Læs mere om og køb billet til A Colossal Weekend.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.