Peggy Sue formørker Ideal Bar med melodiøs indiepop iklædt dunkle undertoner

Pressemeddelelse   •   Nov 05, 2013 09:00 CET

Ideal Bar Live præsenterer

Peggy Sue formørker Ideal Bar med melodiøs indiepop iklædt dunkle undertoner

Torsdag den 27. marts fyldes Ideal Bar Live med melodiøs indiepop med mørke folk-undertoner, når den engelske trio Peggy Sue går på scenen. Bandet udgiver i det nye år deres fjerde album.

Den engelske trio Peggy Sue skaber en interessant symbiose af indiepop og  mørk folk-inspiration. Deres smukke harmonier, der ubesværet svæver over et hav af delikate guitarflader og påtrængende trommer, resulterer i et anderledes og filmisk lydunivers. Som lytter kan man ikke undgå at blive indfanget af de mange lag af intrikate detaljer.

Sødme og rumlende guitarer
Bandet har brugt de senest to år på at perfektionere deres fjerde studiealbum, Choir of Echoes, som udkommer i januar måned. Så trioen har nyt materiale med til deres koncert i Ideal Bar Live. Førstesinglen, ”Idle”, fra albummet er allerede udkommet. Melodiens sødmefyldte intro modsvares af rumlende guitar og slagkraftige trommer. Lyt for eksempel sangen HER. Ifølge Peggy Sue handler sangen om at være arbejdsløs, uhelbredeligt tænksom, distraktioner og i sidste ende selvfølgelig også om en mand.

Turné med Jack White
Siden deres foregående album, Acrobats (2011), udkom, har det arbejdsomme band turneret heftigt med First Aid Kit, Jacke White og Mumford and Sons. Som sidstnævnte inddrager Peggy Sue også harmonikaer i deres musik og bygger nogle af deres egne instrumenter. Men Peggy Sues folk-inspirationer er mere mørke og angstfyldte, end man er vant til fra bands i den genre. NME sammenligner den nerve, trioen fremaner, med PJ Harvey.

Den mørke nerve fornemmer man også på det coveralbum som Peggy Sue udgav sidste år. Trioen giver her deres bud på soundtracket til kultfilmen Scorpio Rising og giver klassikere som ”Blue Velvet” samt ”Hit the Road Jack” deres helt eget særegne twist.

Peggy Sue (UK)
Torsdag d. 27. marts kl. 21.00
Ideal Bar, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris: 80 + gebyr
Billetsalget starter senere i dag via VEGAs hjemmeside og Billetnet.
Læs mere og køb billet til koncerten med Peggy Sue.

Kommentarer (0)