Personlige folk-fortolkninger fra amerikanske Sam Amidon i Lille VEGA

Pressemeddelelse   •   Jul 16, 2013 11:03 CEST

VEGA og Beatbox Concerts præsenterer
Personlige folk-fortolkninger fra amerikanske Sam Amidon i Lille VEGA
Sam Amidon betræder VEGAs scene for første gang, når han den 24. november spiller sine talentfulde, hjertevarme folk-fortolkninger fra det nye album, Bright Sunny South.

Den amerikanske sanger, sangskriver og multiinstrumentalist Sam Amidon udgav i maj sit fjerde fuldlængdealbum, Bright Sunny South. Her har Sam Amidon igen skabt sine egne moderne, personlige versioner af en række traditionelle folk-numre, country-ballader og også et par nyere numre, bl.a. singlen ”My Old Friend”, der er en fortolkning af Tim McGraws nummer af samme navn.

Stort folk-talent
32-årige Sam Amidon er født og opvokset i Vermont i USA hos forældre, der selv er folk-musikere. Amidon har spillet musik fra en tidlig alder, og det er tydeligt på hans fjerde album, at han har en indgående forståelse for den traditionelle amerikanske folkesangsarv, som han puster nyt liv i med sine ærlige og hjertevarme fortolkninger. Selv spiller han både banjo, akustisk guitar, violin og klaver på det nye album.

I dag bor Amidon i London sammen med sin hustru, den britiske singer/songwriter Beth Orton, som Amidon også tidligere har arbejdet sammen med musikalsk, og deres fælles søn. Det er også i den britiske hovedstad, Amidon valgte at indspille Bright Sunny South sammen med sin barndomsven og samarbejdspartner gennem mange år, Thomas Bartlett (aka. Doveman).

Fra Roskilde til VEGA
Sam Amidon har tidligere optrådt i Danmark flere gange, bl.a. til festivalen Nye Rødder i København og på Roskilde Festival i 2012, hvor han gav en intet mindre end eminent koncert med mange små fortællinger og en helt særlig publikumskontakt, på den intime Gloria-scene. En koncert, der efterfølgende fik fem et halvt U hos Undertoner og fire stjerner hos GAFFA, som kaldte koncerten ”fremragende” og konkluderede, at Sam Amidon er: En kunstner der bestemt fortjener mere opmærksomhed. Det får Amidon også nu, når han gæster Lille VEGA søndag den 24. november kl. 20.

Få også en forsmag på Sam Amidons nye album og kommende koncert med det nye nummer ”As I Roved Out” med tilhørende video.

Fakta om koncerten
Sam Amidon (US)
Søndag den 24. november 2013 kl. 20.00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
Pris: 120 kr. + gebyr
Billetter købes via VEGAs hjemmeside, Billetlugen.dk og Fona-butikker.
Læs mere og køb billet til koncerten med Sam Amidon

Kommentarer (0)