VEGA, Smash!Bang!Pow! & Copenhagen Jazz Festival præsenterer
Phosphorescent vender tilbage til VEGA med magiske numre
Matthew Houck aka. Phosphorescent er for tredje gang klar til at begejstre det danske publikum, når han den 10. juli giver koncert i Lille VEGA. Med det anmelderroste album Muchacho i baggagen er der lagt op til endnu en fortryllende aften.

Når Phosphorescent den 10. juli gæster Enghavevej, er det er tredje gang, at Matthew Houck aka. Phosphorescent giver koncert i VEGA, som han sidst besøgte i 2013.

Anmelderrost album fra 2013
Singer/songwriter Matthew Houck, som tidligere har været sammenlignet med prominente herrer som Bob Dylan og Bonnie ’Prince’ Billy, udgav den 18. marts 2013 albummet Muchacho, som er blevet rost til skyerne af såvel den nationale som internationale presse.

Intet mindre end 9.3/10 fik albummet hos amerikanske Paste Magazine, og Pitchfork belønnede albummet med hele 8.8/10 og tildelte det titlen Best New Music.

Herhjemme gav Gaffa albummet fem fine stjerner og skrev bl.a.:
“De stærke stunder står i kø på Muchacho, der selv i de mest tyste passager lever og ånder på mest vitale vis, og som derved aldrig keder det fjerneste.”

Optagelser fra gammel kirke i London på album deluxe-udgave
I oktober udsendte Phosphorescent en deluxe-udgave af albummet, der indeholdt helt fantastiske koncertoptagelser fra St. Pancras Old Church i London, hvor Houck i februar 2013 spillede et magisk pre-release show for et begrænset publikum. Sættet, der blev fremført af blot Matthew Houck på guitar og Jo Schorrnikow på klaver piano, indeholder bl.a. “Song for Zula” og ” Pride’s “Wolves” fra Muchacho og et cover af Waylon Jennings’ “Storms Never Last” og blev heldigvis optaget og gjort tilgængelig på deluxe udgaven af Muchacho.

I 2014 indspillede Matthew Houck en mini-ep i Spotifys London-kontor. Den fire numre lange ep indeholder et af de mest populære numre fra 2013, nemlig førnævnte “Song For Zula”, som Paste Magazine har udnævnt til ét af 2013s bedste numre. Derudover indeholder ep’en sangene “A New Anhedonia”, “My Dove, My Lamb” og “Terror in the Canyon”.

Coveralbum til ære for Willie Nelson
Tilbage i 2009 udgav Phosphorescent coveralbummet To Willie, som er en hyldest til Houcks egen helt, countrysangeren Willie Nelson. Her har Houck samlet sine 11 favoritnumre af Nelson, som han behandler med stor respekt og giver sit helt eget unikke udtryk.

Med ovenstående materiale i den musikalske bagage, er der lagt op til en fortryllende og stemningsfuld aften i selskab med Phosphorescent, når han vender tilbage til Lille VEGA med sine stærke sange.

Phosphorescent
Torsdag den 10. juli 2014 kl. 21.00
170 kr. + gebyr - Forsalg via vega.dk og Billetnet
Læs mere og køb billet koncerten med Phosphorescent