Rutinerede Wovenhand lægger endnu engang vejen forbi VEGA
Det amerikanske americana-orkester har været i musikbranchen i generationer. Nu gæster det rutinerede liveband Lille VEGA søndag den 2. oktober med alt fra indianer-hymner over americana til sjælfulde folk-traditionals.

Wovenhand blev dannet af 16 Horsepower-frontfiguren David Eugene Edwards i 2001 og skulle vise sig at blive mere end et sideprojekt. Den spirituelle Edwards har fra starten haft en mission med musikken. Folk skulle have noget at samles om, som ikke var politik, religion eller andre kategorier, som adskiller mennesker fra hinanden.

Den karimatiske forsanger er altid på vej i musikken og afsøger nye kroge. Han er gået fra country over til americana og mere traditionel rockmusik. Men altid med fokus på historien er Eugene blevet kaldt rockscenens yndlings-vandreprædikant.

Vender vrangen ud på det moderne samfund
Med ottende album på vej er Wovenhand stadig fast besluttet på at sprede budskabet om behovet for nye fortællinger i det moderne samfund. Musikken berører alle emner fra miljøforandringer til musikbranchen, medier og religion. Især den amerikanske historie interesserer Edwards.

“Det er let at blive optaget af “This Land is Your Land”, men hvis land er det, de synger om? Det er ikke de oprindelige amerikaneres sang. Det er en hvid mands sang. Nogen besluttede, at det var deres land. Og så byggede vi vores historie på det.”

Netop historiefortællingerne har skabt en stor fanskare for det erfarne band. Den indre rebelskhed er kernen af deres musik, og derfor kan man som publikum også forvente sig afsøgende sange inden for både neo-folk, post-rock og alternative country-genre. Wovenhand hører stadig til de toneangivende bands på den amerikanske americana-scene.

“Live spiller vi højt og intenst, selv når vi spiller tidligere materiale. Albummet prøver at afspejle, hvor vi lyder på scenen. Selve liveshowet er det, vi interesserer os for.”

Fakta om koncerten
Wovenhand (US)
Søndag den 2. oktober 2016 kl. 20.00
Billetpris 190 kr. + gebyr
Forsalget starter fredag  29. april kl. 11 via VEGAs hjemmeside og Billetnet.
Læs mere og køb billet til koncerten her.

VEGA er et regionalt spillested, der ejes og drives af den erhvervsdrivende fond Koncertvirksomhedens Fond, som er skabt med det ene formål at drive koncertvirksomhed. Årligt løber der omkring 330 koncerter og begivenheder af stabelen i VEGA.