Pressebillede - Sophie Hunger

Schweizisk singer/songwriter med jazzede folk-fornemmelser

VEGA og Beatbox Entertainment præsenterer:
Schweizisk singer/songwriter med jazzede folk-fornemmelser
Multitalentet Sophie Hunger tager sit repertoire af livlige popmelodier og folk-jazz med i Lille VEGA d. 7. november.

Sophie Hunger er en singer/songwriter bevæbnet med akustisk guitar og jazzede folk-fornemmelser. Hun er et multitalent, som både behersker guitar, klaver og harpe, og synger på engelsk, fransk, tysk og italiensk. I løbet af sin barndom boede hun i Zürich, Bonn og London. Hendes indgangsvinkel til musik er præget af forældrenes forkærlighed for jazz.

Live har Hunger ry for at være et indtagende bekendtskab med et nært forhold til sit band, som bakker hende op med blæsere, klaver og bas. I selskab med den 35-årige schweizer føler man sig hensat til tilrøgede natklubber eller trange parisiske cafeer, hvor sangeren brydes med emner som identitet og selvværd.

Hunger spiller en form for forfinet folkpop baseret i Europa, men på hendes seneste album Supermoon er hun draget til den amerikansk vestkyst for at samarbejde med produceren John Vanderslice (Spoon, Grandaddy). I San Francisco blev sangeren mødt af blomster, sporvogne og charmerende bogbutikker, der gav hende brændstof til nyt materiale. Den amerikanske inspiration har givet musikken en blødere og mere sfærisk tone. På Supermoon synger Hunger hovedsaligt på engelsk, men også tysk og fransk indfinder sig i hendes livlige popmelodier. Hun har endda fundet plads til en romantisk duet med det excentriske, franske fodboldikon Eric Cantona.

Hun begyndte sin karriere i indierock-bandet Fisher under navnet Emilie Welti, inden hun solodebuterede med albummet Monday’s Ghost i 2008, der gik direkte ind som nr. 1 på den schweizisk album chart. Siden har hun udgivet 1983 i 2010 og The Danger of Light i 2012.

Sophie Hunger (CH)
Onsdag d. 7. november kl. 21.00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris: 120 kr. + gebyr
Billetsalget starter d. 4. maj kl. 11.00 via vega.dk, beatboxentertainment.dk og Ticketmaster
Læs mere og køb billet til koncerten med Sophie Hunger

VEGA er et regionalt spillested med cirka 330 koncerter årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.