Pressebillede - Turboweekend

Sidste chance for at opleve Turboweekend i VEGA til eksklusiv nattekoncert

Turboweekend offentliggjorde i denne uge, at den kommende tour bliver deres sidste. Oplev et af Danmarks absolut bedste live bands, når de spiller en eksklusiv nattekoncert i Store VEGA d. 28. april (natten mellem lørdag og søndag).

Efter 12 år og fire albums har det succesfulde danske band Turboweekend bestående af Silas Bjerregaard, Martin Øhlers Petersen, Morten Køie og Anders Stig Møller valgt at indstille karrieren.

Til foråret drager Turboweekend på deres definitivt sidste venue-tour og vender i denne sammenhæng lykkeligvis tilbage til VEGA og giver hele to koncerter. Første koncert er allerede udsolgt, men bandets mange fans har heldigvis mulighed for at tage endelig afsked med Turboweekend med et kæmpe brag af en nattekoncert i Store VEGA d. 28. april (natten mellem lørdag og søndag).

”…først glæder vi os til at se flest muligt af jer en sidste gang. Det er på scenen, sammen med vores publikum, at vi har det allerbedst, og vi kommer til at lægge alle vores kræfter og al vores kærlighed i denne sidste tour.”

Til koncerten i VEGA bliver der rig mulighed for at opleve Turboweekends fusion af synthpop og melodisk rock kombineret med deres tunge portefølje af radiohits. Den succesrige electrorock-kvartet blev kåret til Årets Danske Livenavn ved Danish Music Awards i 2011 på grund af deres energiske live-optrædener, og forsanger Silas Bjerregaards vokal er ved adskillige lejligheder kaldt for fejlfri.

Turboweekend blev dannet i 2006, og udgav deres debutalbum Night Shift året efter, hvor de også fik deres første radiohit i ”Into You”. Det var dog først med udgivelsen af bandets andet album Ghost of a Chance fra 2011, at de fik deres internationale gennembrud godt hjulpet på vej af hittet og publikumsfavoritten ”Trouble Is”, som den verdenskendte DJ Tiësto også udgav et remix af. Siden er det blevet til to ep’er og to studiealbums mere i Fault Lines og Share My Thunder.

Sidste udgivelse for Turboweekend blev livealbummet Close-Up, som udkom i januar 2017.

Fakta om koncerten
Turboweekend (DK)
Lørdag d. 28. april 2018, kl. 00.00
Store VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris: 250 kr. + gebyr
Forsalget starter i dag via vega.dk og Ticketmaster
Læs mere og køb billet til koncerten med Turboweekend

VEGA er et regionalt spillested med cirka 330 koncerter årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.