Skab din egen koncert i VEGA

Skab din egen koncert i VEGA

I dette efterår giver Tuborg og VEGA kreative ildsjæle muligheden for at skabe deres egen koncert i VEGAs Ideal Bar. Hvis du har idéen til en super koncertaften i VEGA, så stiller Tuborg og VEGA penge, rammer og ekspertise til rådighed.

For første gang nogensinde åbner VEGA dørene op for koncerter arrangereret af publikum selv. Konceptet hedder ”Din Koncert”, og det giver udvalgte arrangører mulighed for at skabe en koncert, hvor de ansvarlige for alt indholdet på aftenen - band, dj, tema, op pyntning, visuals, mm.

Arrangører udvælges på baggrund af ansøgninger
For at komme i betragtning og evt. blive udvalgt til at lave ”Din Koncert”, skal man indsende en ansøgning med beskrivelse af ens koncertaften samt, hvordan man praktisk vil gribe den an. Ansøgningen kan downlades på vega.dk eller findes og udfyldes på VEGA og Tuborgs Facebook-sider.

I princippet er det alle, som kan komme i betragtning til at lave Din Koncert i Ideal Bar. Men det er selvfølgelig en fordel, hvis man har et godt netværk eller er en del af et team, som har prøvet at arrangere små koncerter og fester før. Og så skal man selvfølgelig brænde for musik og fest.

Der er løbende tilmelding frem til medio oktober, men jo før man ansøger, jo større er chancen for at blive udvalgt.

Mentorordning for de udvalgte
De arrangører som bliver udvalgt til at lave deres egen koncertaften i VEGA, vil arbejde tæt sammen med VEGAs bookere, teknikere, kommunikationsfolk og bestyrere, der vil agere mentorer for de udvalgte. Derved er man sikret optimal sparring i forbindelse med sin koncert og efterfest i VEGAs ramme. Og dermed en større sandsynlighed for en succesfuld aften med masser af musik- og festglade mennesker.

Og VEGA glæder sig til at få ny inspiration:
Med lidt held så finder vi gennem ”Din Koncert” nogle lysende talenter, der både kan håndtere indhold og praktik, og som vi kan lave flere events med i fremtiden.
- Magnus Restofte, Kommunikations- & Souschef i VEGA

Venue
”Din Koncert” vil blive afholdt i Ideal Bar, hvor der er plads til 240 gæster. Ideal Bar har egen livescene, og der er også dj-pult og dansegulv, der kan indtages til efterfesten. Koncertdatoerne vil blive fordelt med ca. to hver måned fra oktober til og med december.

Tuborg støtter økonomisk op om talenterne
En god koncertaftenen koster for det meste penge at skabe. Til de udvalgte arrangører stiller Tuborg derfor et budget til rådighed til indholdet på koncertaftenen. Og det er i god overensstemmelse med Tuborgs fokus på at understøtte livemusik og talenter i Danmark:

Tuborgs interesse i Din Koncert skyldes, at vi ønsker at gøre noget aktivt for musikken – ikke kun som reklamesøjle, men også som aktiv partner. Initiativet passer også godt ind i de fælles strategier som VEGA og Tuborg har lagt for at skabe unikke koncertoplevelser for både bands og fans.
- Claus Toftkjær, Brand Manager i Tuborg

Fakta om din koncert

• ”Din Koncert” afholdes i Ideal Bar fra oktober til december.
  • Du bestemmer alt indholdet på aftenen - band, dj, tema, oppyntning, visuals, mm.
  • Der udvælges 4-6 koncepter blandt ansøgerne.
  • Ansøgningsskema samt mere info til download nedenfor.
  • Ansøgningsfrist ASAP, dog senest medio oktober!
  • Spørgsmål og ansøgninger kan sendes til dinkoncert@vega.dk.

Læs mere og hent ansøningsskema til Din Koncert på VEGAs hjemmeside og Facebook.