Sprødt elektronisk dj-sæt med The Range i Ideal Bar

Sprødt elektronisk dj-sæt med The Range i Ideal Bar

Sprødt elektronisk dj-sæt med The Range i Ideal bar
The Ranges debutalbum er af musikmagasinet Pitchfork blevet kåret som ”Best New Music”, og onsdag d. 12. februar fylder han Ideal Bar med sine æteriske samples.

Den 25-årige The Range (James Hinton) overrasker konstant sine lyttere med sit øje for deltajenørderi, der tager hans sange uventede steder hen. Grime og hiphop-elementer blandes med klimprende pianoflader og halsende breakbeats. Det er spøjst og meget fascinerende, som musikken accelerer ind og ud af melodiske ideer. Lyt for eksempel til ”Metal Swing” og ”FM Myth”.

Smukke samplinger
Debutalbummet Nonfiction fra oktober måned er af det amerikanske musikmagasin Pitchfork blevet kåret til ”Best New Music” med karakteren 8,2 ud af 10. Derudover er The Range også på magasinets Rising-liste over navne, som man bør holde øje med. Albummets 11 sange bliver alle kaldt for smukke i ordets reneste form på grund af de bløde piano-elementer, samplede strengeinstrumenter og synth-stjerneskud. The Range trækker på noget af samme inspiration som Aphex Twin brugte til sange som “4” og “Girl/Boy Song”.

Dybe Youtube-huller
Det er svært kun at sætte en enkelt genrebetegnelse på The Ranges elektroniske musik, da Hinton uhæmmet mixer alt på kryds og tværs. Vokalerne-samplesne har strejf af hiphop, drum ’n’ bass og 90’er-R&B fyldt med synkoperede beats. Vivaret af stemmer der glider ind og ud af de forskellige sange er alle samplet fra forskellige YouTube-hverdagsvideoer som Hinton er faldet over, når han som han selv beskriver det, falder ned i et YouTube-hul.

Han har som The Range i løbet af året været på en kortere turné, hvor det engelske publikum blev præsenteret for hans musik til shows med Ryan Hemsworth og Tuff Wax. Nu får de danske electro-lovers muligheden for, som de første, at høre den roste producer, når han spiller et vinyl-sæt i Ideal Bar.

Fakta om koncerten
The Range dj-sæt (US)
Onsdag den 12. februar kl. 21
Ideal Bar, Enghavevej 40, 1764 Kbh. V
Billetpris: 80 kr. + gebyr
Billetsalget starter i dag via VEGA.dk og Billetnet.
Læs mere og køb bilet til The Ranges dj-sæt