Svensk indiepop fra albumdebuterende The Royal Concept i Ideal Bar Live
Indiepop-kvartetten fra Stockholm kommer til Ideal Bar Live med deres fuldlængdedebut den 24. oktober. Bandet har hittet stort i Sverige og deler nu ud af deres Phoenix-inspirerede sommerpop i København.

The Royal Concept har netop udsendt singlen “On Our Way”, der er forløber for indiepop-kvartettens nye album, som udkommer i begyndelsen af efteråret. Bandet har allerede markeret sig i svensk radio og som liveband med deres indiepop med elektroniske elementer og velplacerede guitar-riff, der leder tankerne hen på en svensk blanding af Phoenix og The Strokes.

Bandet består af forsanger og guitarist David Larson, guitarist Filip Bekic, bassist Magnus Robert og trommeslager Frans Povel og blev dannet i 2011. Det skete efter David og Filip mødte hinanden i Stockholm, mens de begge studerede jazz og arbejdede som studie- og tourmusikere for andre bands.

Senere blev hele kvartetten samlet, og The Royal Concept fik kontrakt med Lava Records, hvor de udgav den selvbetitlede debut-ep i 2012. Ep’en indeholdt det livsglade nummer “D-D-Dance”, som forståeligt blev et stort sommerhit på svensk P3.

Ep’en The Royal Concept blev varmt modtaget i Sverige og fik fem stjerner i svensk Gaffa, der mente, at det er umuligt ikke at danse til bandets melodier. Fra ep’en stammer også singlen “Gimme Twice”, hvor man kan høre bandets inspiration fra The Strokes, som endda nævnes i teksten.

De fire fyre i The Royal Concept er blevet kendt for deres medrivende liveoptrædener. “Vores primære mål er at få folk til at danse mere end aftenens dj’s”, siger frontmand David Larson. Bandet har bl.a. optrådt på den store svenske festival Peace & Love og varmet op for Imagine Dragons i USA. Nu er det Københavns tur, når The Royal Concept spiller deres nye numre i Ideal Bar Live.

Fakta om koncerten
The Royal Concept (SE)
Torsdag den 24. oktober 2013 kl. 21.00
Ideal Bar, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
Pris: 100 kr. + gebyr (inkl. koncertøl)
Billetter købes via VEGAs hjemmeside, Billetnet.dk og posthuse.
Læs mere og køb billet til koncerten med The Royal Concept