The Charlatans charmerer deres engelske indierock ind i VEGA
Den engelske rockkvartet har et nyt anmelderrost album under armen, når de den 19. februar rocker Lille VEGAs scene.

Da The Charlatans startede deres rockede rejse i slutfirserne blev de associeret med den kreative Madchester-scene i Manchester sammen med bands som The Stone Rose og Happy Mondays.

Bandet havde dog deres helt eget take på musikken og blander 60’er soul, R&B og garage rock til hits som ”The Only One I know”. I maj måned udkom The Charlatans’ trettende langspiller, Different Days, som byder på en stjernerække af samarbejdspartnere i form af Paul Weller, Johnny Marr, Ian Rankin og Sharon Horgan m.fl.

Det nuværende lineup, Tim Burgess (vokaler), Martin Blunt (bas), Mark Collins (guitar) og Tony Rogers (keyboard) åbnede i starten af indspilningsprocessen dørene for venner og samarbejdspartnere ud af nød som følge af deres trommeslager, Jon Brookes død i 2013. Men de forskellige samarbejdspartnere endte med at inspirere processen massivt. Som Johnny Marr der kun ville komme forbi i en times tid, men endte med en fem timers studiesession og featuring på tre sange blandt andet førstesinglen ”Plastic Machinery”.

Different Days følger op på successen med The Charlatans’ sidste album, Modern Nature, som fik anmelderne i godt humør og scorede fine hitlisteplaceringer. Derudover modtog bandet også musikmagasinet Qs ”lifetime achievement award” efterfølgende.

The Charlatans (UK)
Mandag den 19. februar kl. 20.00
Billetpris: 180 kr. + gebyr
Billetsalget starter onsdag den 29. november kl. 10.00 via vega.dk og Ticketmaster.
Læs mere og køb billet til koncerten med The Charlatans.

VEGA er et regionalt spillested med cirka 330 koncerter årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.