The Mountains’ pompøse popunivers fylder VEGA
Når The Mountains lørdag den 26. april indtager Lille VEGA bliver det med grandiøs og elektronisk baseret pop, der har været syv år under vejs, men nu er trioen klar med debutalbum og live-koncerter.

Storladne hitsingler
Den danske trio The Mountains har om nogen valgt et passende kunstnernavn, for deres musik er lige så grandiøs som naturfænomenet. Elektroniske effekter og hiphopbeats der skaber aggressiv fremdrift i de storladne sange, er opskriften på det nyskabende popunivers bandet frembringer.

Konstellationen af hitproducenterne Fridolin og Frederik Nordsø (The William Blakes) samt den tidligere forsanger i moi Caprice, Michael Møller var allerede på tegnebrættet i 2006, men blev ikke realiseret før sidste år, hvor deres selvbetitlede første single strøg ind som Ugens Uundgåelige på P3. Uden at der var blevet sat ansigt på den hemmelighedsfulde trio.

Debutalbum på vej
Anden single ”The Valleys” ligger i forlængelse af førstesinglen, men giver også i højere grad et indtryk af, hvad man kan forvente på det kommende debutalbum, The Mountains, The Valleys, The Lakes, som udkommer den 10. marts.

I denne video fortæller bandet mere om deres melodiske univers.

Trioen har ifølge Michael Møller forsøgt at gå nye, selvsikre veje med poppen via originale urban-produktioner med hans følsomme vokal ovenpå, så der opnås en markant effekt af, at sangskrivningen og vokalen peger i hver sin retning.

Undergangs-inspirerede tekster
Michael Møller blev inspireret til at skrive sangteksterne under en vandretur i de østrigske alper. Her gik han og hans kæreste og talte en om verdens undergang. Et tema, der passede ind i The Mountains kompromisløse popproduktioner. Han blev fascineret af tanken om at løbe for livet for så at ende som de sidste mennesker på Jorden og omsatte det til de fængende sange, du kan høre lørdag den 26. april i Lille VEGA.

Fakta om koncerten
The Mountains
Lørdag den 26. april kl. 21
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1764 Kbh. V
Billetpris: 140 kr. + gebyr
Billetsalget starter idag via vega.dk og billetnet.dk, telefon 7015 6565.
Læs mere og køb billet til koncerten med The Mountains