VEGA & Beatbox Concerts præsenterer
Tom Odell - Brit Awards-vindende singer/songwriter-talent til VEGA
Den engelske sangskriver bag radiohittet ”Can’t Pretend” kan den 8. november opleves i Lille VEGA, hvor han præsenterer sangene fra sin ventede debut Long Way Down, der udkommer i midten af juni.

Kårets som Critic’s Choice og nomineret til Sound of 2013
I februar blev Tom Odell i hjemlandet England kåret til ”Critic’s Choice” til Brit Awards 2013 i forlængelse af udgivelsen af hans ep Songs from Another Love (oktober, 2012). Herhjemme har den 22-årige sanger fanget danskernes opmærksomhed med singlen ”Can’t Pretend”, der har været flittigt spillet på landets radiostationer.

Tom Odell er blevet sammenlignet med ikoner som Jeff Buckley og Chris Martin, og BBC havde ham da også på deres liste over nominerede til årets ”Sound of 2013”. Tom Odell kunne dermed godt følge i fodsporene på andre spændende, nye engelske singer/songwritere som Passenger og Jake Bugg.

Opdaget af Lily Allen
Tom Odell havde spillet som solist og i forskellige bands, inden han i 2012 underskrev kontrakt med pladeselskabet In the Name Of, der hører ind under Columbia Records. Han blev opdaget af selskabets chef, som er pop-sangerinden Lily Allen. Allen signede Tom Odell efter at have oplevet ham live, hvor hun syntes, at hans energi på scenen mindede hende om David Bowie.

Herefter udgav Odell den fire numre lange ep, Songs from Another Love, der indeholdt hittet ”Can’t Pretend”. Englænderne fik dog for alvor øjnene op for Tom Odells talent, der han optrådte i det populære talkshow Later... with Jools Holland, hvor han for første gang fremførte singlen ”Another Love”. Se optagelsen fra showet.

Opvarmning for legendarisk band og festivalaktuel
Odell har herigennem fået skabt opmærksomhed omkring sine personlige tekster og intense energi. Denne vil uden tvivl blive øget efter, at det legendariske rockband The Rolling Stones har udvalgt den unge sanger til at spille opvarmning for dem til deres meget omtalte koncert i Hyde Park til juli. Tom Odell er i øvrigt også at finde blandt mange andre spændende nye navne på plakaten til årets Northside Festival.

Forventningerne til Tom Odells kommende debutalbum, der udkommer den 25. juni, har efterhånden vokset sig ganske betydelige efter, at singlen ”Hold Me” har markeret sig på de engelske hitlister. Det danske publikum kan se frem til at høre Odells nye materiale, når han indtager Lille VEGA til november.

Fakta om koncerten
Tom Odell (UK)
Fredag den 8. november kl. 21
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
130 kr. + gebyr
Forsalget starter onsdag den 5. juni via VEGAs hjemmeside, Billetlugen og i Fona-butikker.
Læs mere og køb billet til koncerten Tom Odell i Lille VEGA.