​Tove Styrke markerer popterritoriet med kompleks brillans

​Tove Styrke markerer popterritoriet med kompleks brillans

VEGA og Live Nation præsenterer:
Tove Styrke markerer popterritoriet med kompleks brillans
Den svenske popsangerinde er næsten lig med dansegaranti, så vær klar på en fest, når hun rammer Lille VEGA den 13. december for at sprede sine elektroniske popperler.

Det er helt på sin plads at kalde 25-årige Tove Styrke for en af de dygtigste popmagere, Sverige har at byde på. Og det er altså et land, der kan prale af navne som Robyn og Lykke Li. Den unge electro-popsmed udsendte tidligere på sommeren sit tredje album Sway, der har væltet sig i anmelderkærlighed i både indland og udland. Singlerne ”Mistakes” og ”Say My Name” gik sejrsgang hos radiolytterne og på Spotify.

Med en svensk P3-pris i tasken for Årets Artist har den sprudlende svenske sangerinde været en musikalsk tour-de-force i første halvdel af 2018. På trods af en sangliste på blot otte numre favner albummet Swayalle nuancer af romantisk sårbarhed uden på noget tidspunkt at miste Styrkes karakteristiske dristighed. Rolling Stone kalder albummet for ”the sound of someone, who knows she’s worth our time.”

Som 16-årig fik Tove Styrke en tredjeplads i den svenske udgave af talentshowet Idol. Siden da har hun kun bevist, at hun fortjener at få sit navn nævnt i flæng med de store, svenske hitmagere. Understreget med supporttjanser for The Ark og Katy Perry.

Tove Styrke (SE)
Torsdag d. 13. december kl. 21.00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris: 165 kr. + gebyr
Billetsalget starter torsdag d. 6. september kl. 10.00 via vega.dk, Live Nation og Ticketmaster
Læs mere og køb billet til koncerten med Tove Styrke.

VEGA er et regionalt spillested med cirka 350 koncerter årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.