Twin Peaks temaaften og dansk-tysk samarbejde er de sidste udvalgte til ’Din Koncert’

Din Koncert præsenterer

Fire koncerter er indtil nu blevet offentliggjort til konceptet ’Din Koncert’. I dag offentliggør VEGA og Tuborg de sidste to udvalgte koncerter i denne omgang, og de byder på både Twin Peaks-musik fortolket af Freja Loeb og et dansk-tysk talentsamarbejde.

At skabe sin egen koncert er en drøm for mange musikelskere, og med ’Din Koncert’ giver VEGA og Tuborg for første gang denne mulighed.

Nu offentliggøres de sidste to udvalgte koncerter til ’Din Koncert’ 2012. I alt er seks koncerter blevet udvalgt, heraf er to allerede blevet afholdt, som begge var store publikumssucceser.

Lotte Rose (DK) og Golden Disko Ship (DE)
Den 3. december kan man i Ideal Bar opleve den danske electro-sangerinde Lotte Rose og den tyske sangerinde Golden Disko Ship. Bag arrangementet står de to arrangører Sean de Fré Gress, 27 år og Jens Lengerke, 28 år.

Deres koncertaften har fået navnet Trade Of Expression og det er et initiativ, der har til formål at eksportere dansk vækstlagsmusik til udlandet igennem et udvekslingsprogram, hvor udenlandske kunstnere ligeledes kommer til Danmark. Til Trade oF Expression den 3. december kan man opleve Lotte Rose (DK) og Golden Disko Ship (DE) dele scenen.

Lotte Rose er en ny dansk electropop-sangerinde, hvis debut-ep, Tentacular, udkom i januar 2012 og fik gode anmeldelser. Albummet indeholdet bl.a. singlen "Mind The Time".

Golden Disko Ship aka Theresa Stroetges er en Berlin-baseret komponist og klassisk uddannet musiker, som har dybe rødder indenfor DIY (do-it-yourself) traditionen. Golden Disko Ship udgav tidligere på året debutalbummet Prehistoric Ghost Party, som bl.a. indeholder sangen "Aphex with no Skills".

Lotte Rose (DK) + Golden Disko Ship (DE) / 3. december i Ideal Bar - Læs mere

Twin Peaks Temaaften
Den 6. december hyldes Twin Peaks-serien med en temaaften i Ideal Bar, hvor man kan komme tættere på det spændende og mystiske Twin Peaks-univers og musikken fra serien.

Som højdepunkt til Twin Peaks temaaftenen kan man opleve den danske sangerinde Freja Loeb fortolke sange fra Twin Peaks-universet sammen med sit band.

Derudover byder aftenen på visning af afsnit fra serien og en masse overraskelser, som afsløres på aftenen. Bag arrangementet står 25-årige Anna Borzák.

Twin Peaks Temaaften / 6. december i Ideal Bar - Læs mere

Fakta om koncerterne
Lotte Rose (DK) + Golden Disko Ship (DE)
Mandag den 3. december kl. 20
Ideal Bar – Enghavevej 40, 1674 Kbh V
Pris: 50 kr. + gebyr (Inkl. en koncertøl)
Billettsalget starter torsdag den 8. november vi VEGAs hjemmeside, BilletNET og på posthuse.
Læs mere om koncerten

Twin Peaks Temaaften
Torsdag den 6. december kl. 20
Ideal Bar – Enghavevej 40, 1674 Kbh V