VEGAs Udvalgte Karl William tilbage som hovednavn

Pressemeddelelse   •   Sep 04, 2014 14:46 CEST

VEGAs Udvalgte Karl William tilbage som hovednavn
Karl William begejstrede allerede i januar måned til VEGAs Udvalgte med hans soulede blanding af R&B og hiphop. Nu vender han tilbage til VEGA som hovednavn fredag den 7. november i Lille VEGA.

Blødt, soulet og slæbende blanding af R&B og hiphop
På trods af sine bare 19 år formår århusianske Karl William med eftertænksomhed og modenhed at fastholde lyttere med hans finurlige tekster. Lyduniverset er en blødt mix med rødder i R&B, hiphop og trap fyldt med Karl Williams betragtninger om livet, som livet er. Tilgangen er poetisk samt ærlig og har flere referencer til en ung C.V. Jørgensen.

Ep’er med radiohits
Karl william har udgivet to ep’er hvoraf den seneste, Døende, fik en begejstret modtagelse hos anmelderne og blev sendt i hyppig rotation på P3 i form af singlen ”Foruden atforgude”. Fra den første ep, 1. sal, blev singlen ”Kostumeramt” et stort hit.

Sommer-ros
Sommeren har Karl William brugt på en større festival-turné, der også omfattede Roskilde Festivalens Rising-scene, hvor århusianeren endnu en gang imponerede anmelderne. Politiken gav koncerten 5 hjerter og, Soundvenue havde også samme antal stjerner fremme og følgende beskrivelse:

”På det sorte bagtæppe stod initialerne KW og foroven en krone i hvid, slank skrift. Scenebeklædningen var yderst velvalgt, da den 19-årige Karl William Wandahl leverede en fænomenal koncert uden overflødigheder, der i nogen tid må stå som juvelen i hans krone.”

Karrieren har hurtigt fået fart for Karl William, der siden VEGAs Udvalgte har spillet support til Møs forårskoncerter i Store VEGA, og han er bl.a. nomineret til Ibyens pris som ”Årets Upcoming”.

Fakta om koncerten
Karl William (DK)
Fredag den 7. november kl. 21.00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
Billetpris: 120 kr. + gebyr
Forsalg via VEGAs hjemmeside og Billetnet.
Læs mere og køb billet til koncerten med Karl William.

Kommentarer (0)