When COPENHELL Freezes Over åbner ingen den mørke port for seks fremadstormende bands

VEGA, COPENHELL & MXD præsenterer

Fremtidens hardrock-og metalbands får det til at slå gnister i Lille VEGA den 13. januar
.

Publikum bliver revet godt rundt i de hårde genrer, når When COPENHELL Freezes Over 2018 blænder op for en håndfuld spirende danske bands fra hardrockens og metallens sorte, beskidte muld.

BAEST
Det danske dødsmetalband BAEST blev dannet i Aarhus tilbage i 2015 med en ambition om at komponere dødsmetal inspireret af de stærke skandinaviske traditioner.

Bandet har ikke set sig tilbage, siden de spillede deres debutkoncert til Royal Metal Fest sidste år, og i det indeværende har de både leveret unikke oplevelser på festivaler som Uhørt, Roskilde og Copenhell.

BAEST er det originale, unge og fremadstormende metalband, som sætter dødsmetal tilbage på dagsordenen. Kvintetten spiller hårdtslående dødsmetal med skærende guitarer og vanvittig energi. De er inspireret af svenske dødsmetal-ikoner som Bloodbath og Entombed.

Unseen Fatih
Unseen Faith fik et mindre gennembrud med udgivelsen af deres seneste udspil Yokebreaker, der med seks potente skæringer fik stor ros af den danske anmelderstab. Bandet leverer mørk og brutal deathcore i et atmosfærisk univers. I august udgav de deres debutalbum WAVER, hvor kompositionerne bevæger sig fra halsbrækkende breakdowns til ophøjede musikalske åndehuller.

Albumtitlen udtrykker den bølgende fornemmelse, det er at være et religiøst menneske, der forsøger at holde fast i sin tro midt i et moderne og hektisk samfund. I forbindelse med udgivelsen udråbte metalmagasinet Devilution dem til ”Årets Nye Danske Navn”.

Cabal
Cabal er en kvartet fra København, der spiller mørke dommedags-heavytoner. Bandet blander tung metal med black metal og djent. Bandet formår med det unikke mix at skabe soundtracket til verdens undergang.

Cabal blev dannet i 2014, efter at guitarist og producer Chris Kreutzfeldt begyndte at hverve folk fra den danske metal- og hardcore-undergrund til projektet. Han fandt teamet i form af tidligere medlemmer fra bands som Scarred By Beauty, New Discolour og Embracing Sickness. De udgav sidste år ep’en Purge, der blev produceret i hjemmestudiet af Chris Kreutzfeldt selv. Bandet spillede til dette års Royal Metal Fest, hvor de leverede et energisk, indlevende sceneshow.

Konvent
Konvent fra København lægger et tungt lydtæppe ned over publikum med deres mørke doom.Langsomt, men insisterende sender de rungende basriffs og dødsvokal dybt ind i dit sind. Du får i dén grad kærligheden til tung, simpel oldschool doom at føle, når de fire talentfulde kvinder går på scenen.

Junkyard Drive
Junkyard Drive stormer frem med deres energiske rock'n'roll. Bandet har været på en længere turné i både Europa, USA og Mexico. I februar 2017 udgav de det anmelderroste debutalbum Sin & Tonic, som er produceret af den anerkendte producer Søren Andersen (Glenn Hughes, Mike Tramp, Electric Guitars) og indspillet i de legendariske Medley Studios, hvor bl.a. Prince og Radiohead også har indspillet.

Magasinet Metalized skriver bl.a om udgivelsen. "Et imponerende, beundringsværdigt, majestætisk mesterværk." Junkyard Drive har ry for at være et af de mest energiske og eksplosive live-bands i Danmark.

Dirt Forge
Med deres mix af langsom riff-baseret doom metal, er københavnske Dirt Forge klar til at indtage de internationale scener. I november 2016 tog bandet til Liverpool for at indspille albummet Soothsayer med producer Chris Fielding (Electric Wizard, Priordial, Napalm Death, Conan). Albummet er blevet rost til skyerne af anmeldere, både i ind- og udland.

Fakta om koncerten

When COPENHELL Freezes Over
Lørdag den 13. januar 2018 kl. 19:00
Billetpris 150 kr. + gebyr
Billetsalget starter i dag via VEGA.dk og Ticketmaster
Læs mere om When COPENHELL Freezes Over og køb billet

VEGA er et regionalt spillested med cirka 330 koncerter årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.