Bio-transport baseret teknologi skal gøre livet lettere

Vinderen af kategorien Cleantech & Environment i Venture Cups Idea competition 2015 er Charon Biotech, der består af studerende fra Copenhagen Business School og Københavns Universitet. Holdet blev dermed kategorivinder og modtager 25.000 kr. til at bygge videre på deres idé.

Charon Biotech skaber en ny teknologi der kan øge afkast og mindske produktionsomkostninger af bio-molekyler for virksomheder. Biomolekyler kan produceres i modificerede celler og kan fremstille alt fra vanilje, duft i parfumer eller vitaminerne i din vitaminpille. De bio-molekyler virksomheder bruger i deres produkter skal være oprensede, altså adskilles fra cellerne, men det kan ofte være svært at opnå. Charon Biotech tilbyder en bio-transport baseret teknologi, der muliggør at cellerne selv pumper de pågælende molekyler ud af cellen og derved øger udbyttet ved processen.

Jury medlem Frederik Flagstad, der er COO i det grønne energiselvskab GreenGo Energy udtaler efter Charon Biotech pitch:

”Vinderholdet udviste stort teknologisk håb og hvis det anvendes vil det radikalt kunne reducere omkostningerne på bio-molekyler i både fødevare- og medicinal industrien.”

Venture Cup drives for universitetsmidler og med støtte fra private sponsorer samt offentlige midler. Både investorer, serieiværksættere og erhvervsfolk bruger frivilligt deres tid på at være jurymedlemmer eller mentor for de deltagende hold i Venture Cup, og hvert år modtager et par håndfulde projekter betydelige investeringer efter deltagelse i konkurrencen.

For mere information: http://www.venturecup.dk/idea-competition/

• Business enterprise

• idea competition
  • konkurrence
  • odense
  • presse
  • venture cup

Venture Cup is a non-profit organization constantly striving to help and inspire young entrepreneurs through access to advisors, workshops, networks and competitions. For the past 12 years we have facilitated the creation and growth of more than a 190 startups and continue to do so every day.

Venture Cup | www.venturecup.dk | Tel +45 3815 3377 | info@venturecup.dk