Danmark har verdens største iværksætter konkurrence!

25 vindere af Venture Cup Booster Pack vil blive offentliggjort d. 21. juni til Venture Cup Startup Competition finale i København!

Venture Cup er den stolte afsender af det nye initiativ Venture Cup Booster Pack. Det er verdens største non-profit initiativ, der støtter unge iværksættere fra de danske universiteter, og dette sker med hjælp fra 21 sponsorere fra det danske erhvervsliv.

»»Vi er stolte af at arbejde sammen med 21 bemærkelsesværdige virksomheder om at støtte og fremme den næste generation af danske iværksættere. Partnerskabet med disse 21 virksomheder gør det mulig for os at støtte nye opstartsvirksomheder på en helt ny måde«« udtaler Magnus Paaske, manager af Venture Cup Booster Pack programmet.

Over de sidste år har Venture Cup oplevet en sigende interesse fra unge, der gerne vil starte deres egen virksomhed, og i år har mere en 450 deltagere fordelt på 118 hold sendt deres forretningsplaner indtil konkurrencen. Ved i år at kunne støtte hele 25 hold er det lettere for Venture Cup at opnå deres mission om at hjælpe nye virksomheder, der har stor potentiale for at vokse og etablerer sig på det danske marked.

Venture Cup Booster Pack er et nyt program, der skal hjælpe flere iværksættere i gang.  Hvert vinderhold modtager produkter og ydelser fra de 21 sponsorere over det næste år. Disse produkter og ydelser er  blevet valgt så de dækker de ting, en virksomhed har brug for når de starter, hvilket bl.a. omfatter finansiel og juridisk rådgivning, marketing og PR rådgivning, IT service og software.

Produkterne og ydelserne har en imponerende værdi af 10 millioner danske kroner. Ud over den finansielle præmie vil der yderligere være events, hvor de 25 hold kan møde hinanden og sponsorerne, og på den måde udvide deres netværk, og forhåbentligt øge deres chancer for succes med deres ny opstartede virksomheder.

Annette Nørgaard fra Microsoft Danmark udtaler: »»Microsoft Danmark er aktivt med som sponsorer fordi vi som etableret firma gerne vil hjælpe nye kommende virksomheder i gang. Det er et vigtigt at vi får skabt arbejdspladser og lyst til at starte virksomheder. Venturecup er et godt initiativ som netop fremmer innovationen hos de studerende og med boosterpakken kan vi sikre os endnu mere støtte til de lovende nye startups,««

Manager af Venture Cup Booster Pack, Magnus Paaske tilføjer: »»Nu hvor flere studerende ser det at være iværksætter som en mulig karrierer vej, er det vigtigt at finde nye måder at støtte disse unge på, så som Venture Cup Booster Pack initiativet.««

Af de 25 Venture Cup Booster Pack vindere er 15 af dem finale deltagerne i årets Startup Competition. De resterende ti vinder hold, der ikke er med i finalen, er blevet valgt på baggrund af deres forretningsplan og en kort video, hvor de fremlagde deres idé og argumenterede for, hvorfor de skulle vinde. Venture Cup og de 21 sponsorer er stolte af niveauet, og Venture Cup er sikre på at nå målet om at øge antallet af nye succesfulde virksomheder.

Det er ikke kun Venture Cup, der mener at vi skal støtte de unge iværksættere og Pernille Ørskov fra Lund Elmer Sandager siger »»Vi deltager i Venture Cup Booster Pack, fordi unge iværksættere fremadrettet vil danne grundlaget for dansk erhvervsliv. Det er derfor en vigtig opgave at støtte og hjælpe de unge iværksættere med at opnå succes med netop deres virksomhed, og den opgave vil vi gerne deltage i ved at bidrage med vores juridisk og forretningsmæssige ekspertise og erfaring.««

Et par eksempler på vindere fra dette års Venture Cup Booster Pack konkurrence er bl.a. Bikway der gør det lettere og billigere for byer at teste cykelstier, der lægges på vejen som det kendte legetøj flexitrack; DropBucket der har skabt en nedbrydelig skraldespand til festivaler og events, der kan smides ud med det samme; VenomAb der har udviklet en modgift mod slangebid, der virker på flere type slangebid; og Babysigning der lærer forældre at kommunikere med deres babyer via tegnsprog. Alle de 25 vindere vil blive afsløret d. 21. juni til Venture Cup Startup Competition finalen i København.

For mere information om Venture Cup Booster Pack kontakt Magnus Petersen-Paaske via mail på mp@venturecup.dk eller på telefon +45 31 10 20 40.

For mere information om Venture Cup og presse generelt kontakt Nana Kaa Pedersen via mail på press@venturecup.dk eller på telefon +45 31 25 52 53.

Vinderne af Venture Cup Booster Pack vil blive afsløret d. 21. juni til finalen på Venture Cup Startup Competition. Programmet for finaledagen er som følger:

13:30 – Registration

14:00 - Venture Cup åbner finalen

14:10 - Velkomst

14:20 - Keynote: Maxie Matthiessen, medstifter af  Ruby Cup

14:40 - Venture Cup Booster Pack

15:00 – Finalisterne præsenteres & kategori vinderne bliver annonceret

15:30 - Pause & Networking

15:50 - Live pitches

16:15 - Keynote: Kaare Danielsen, stifter af Jobindex

16:35 - Venture Cup Award show 2013

16:55 – Tak for i dag

17:00 - Tapas & Networking

18:00 - Afterparty

• Business enterprise

• startup competition
  • startup competition 2013
  • venture cup startup competition 2013
  • ida
  • booster pack
  • venture cup booster pack
  • konkurrence
  • startup
  • venture cup

Venture Cup is a non-profit organization constantly striving to help and inspire young entrepreneurs through access to advisors, workshops, networks and competitions. For the past 12 years we have facilitated the creation and growth of more than a 190 startups and continue to do so every day.

Venture Cup | www.venturecup.dk | Tel +45 3815 3377 | info@venturecup.dk