Erhvervslivet og de innovative unge skal arbejde mere sammen

Gode ideer og arbejdsomme unge er en vigtig del af Danmarks fremtid, og de unge danske iværksætter har heldigvis både de gode ideer og en fantastisk arbejdsmoral.

Den 11. juni 2014 vil nogle af Danmarks bedste unge iværksættere dyste i Venture Cup Stratup Competition 2014, om chancen for at vinde 225.000 kr. til deres nye virksomhed og produkter, råd og vejledning fra professionelle erhvervsfolk.

Venture Cup åbner dørene op til et arrangement, der i år sætter fokus på hvordan iværksættere og erhvervslivet kan arbejde bedre sammen bl.a. igennem en spændende paneldebat. Derudover vil bestyrelsesformand for Bavarian Nordic A/S Asger Aamund holde et oplæg om, hvad Danmark kan gøre for vores fremtidige iværksættere.

I trit med samfundets stigende fokus på socialt entreprenørskab er der i år blevet præsenteret en sjette kategori: Social Entrepreneurship. Her dyster de iværksættere, der har fokus på at gøre noget godt for samfundet igennem deres virksomhed.

Venture Cup er en NGO, der årligt afholder to iværksætter konkurrencer for studerende: en idé konkurrence og en startup konkurrence. Venture Cup Stratup Competition, er hvor studerende og forskere på landets otte universiteter har mulighed for at dyste om den bedste forretningsidé.

Ved Venture Cup Stratup Competition dyster tre hold i seks kategorier: CleanTech & Environment, Life Science & MedTech, Mobile & Web, Services, Product & Technology og Social Entrepreneurship.

Der vil blive fundet en vinder af hver kategori, der modtager 25.000 kr. i præmie, og derudover modtager den overordnede vinder yderligere 200.000 kr. Alle finalisterne modtager desuden en Venture Cup Booster Pack der indeholder produkter og services til en værdi af 400.000 kr.

Venture Cup drives for universitetsmidler og med støtte fra private sponsorer samt offentlige midler. Både investorer, serieiværksættere og erhvervsfolk bruger frivilligt deres tid på at være jurymedlemmer eller mentor for de deltagende hold i Venture Cup, og hvert år modtager et par håndfulde projekter betydelige investeringer efter deltagelse i konkurrencerne.

Konkurrencen vil blive afhold d. 11. juni på IDA Mødecenter i København, og dagens program ser således ud:

13.00: Welcome by Human Shojaee, CEO of Venture Cup

13.05: VC-camp hostess Laila Pawlak, DARE2Mansion

13.10: Discussion Opening by TBA

13.20: Panel Discussion: The startups and the corporates

13.45: Break

14.15: Finalist presentations & announcement of category winners

15.00: Break

15.30: Live pitches

16.15: Break

16.45: Keynote: Asger Aamund

17.05: Venture Cup Award Show

17.20: Thank you and see you soon

17.30: AFTERPARTY

Læs mere om Venture Cup og konkurrencen her: http://www.venturecup.dk/startup-competition/

Tilmeld jer finalen her:

Nana Kaa Pedersen

Press Officer, Venture Cup

E-mail: nkp@venturecup.dk

• Business enterprise

• konkurrence
  • presse
  • venture cup
  • venture cup startup competition 2014
  • asger aamund
  • ida

Venture Cup is a non-profit organization constantly striving to help and inspire young entrepreneurs through access to advisors, workshops, networks and competitions. For the past 12 years we have facilitated the creation and growth of more than a 190 startups and continue to do so every day.

Venture Cup | www.venturecup.dk | Tel +45 3815 3377 | info@venturecup.dk