QuickInspect Er Klar Til At Indtage Byggemarkedet

DTU holdet QuickInspect brugte erhvervserfaring og uddannelse til at finde på den helt rigtige løsning på et stort problem inden for byggeverdenen.

Ved hjælp af deres simple og brugbare app kan byggeinspektører nu spare tid og penge ved hver af de 3.000 inspektioner de laver om året. Holdet havde tager højde for alle aspekter af deres idé og plan og derfor vandt de Venture Cup finalens Mobile & Web kategori og gik hjem 25.000 kr. rigere.

Finalen foregik på Odense Rådhus. Her konkurrerede de med 3 andre dygtige hold studerende og forskere fra landets universiteter foran mere end 200 interesserede tilskuere.

Jeg har det godt, jeg føler at det åbner en masse muligheder for os, så jeg er bare rigtig glad. Allerede nu har der været mange store virksomheder forbi os her til finalen og vi har fået en masse businesskort, så det føles som om at en dør er blevet åbnet på klem til en masse muligheder,” fortæller Jonas Woodrow Hansen og tilføjer, at holdet er helt klar til at tage deres momentum helt med til Startup konkurrencen til sommer.

QuickInspect blev udvalgt af en jury bestående fem erfarne og kompetente erhvervsfolk fra Væksthus Syddanmark, Syddanske Medier, Vecata Invest, MITOCA og Worksy.

Præmien blev overrakt af Christian Orellana fra Cabo der sponserede præmien.

Jurymedlem Mik  Thobo-Carlsen, som til daglig er founder i Mitoca, siger:

”Jeg synes at de helt klart var vinder holdet, de var meget entreprenante fyre, der havde et godt og velfunderet hold. De var meget realistiske i deres tilgang til at bygge en virksomhed, de havde ekstremt meget kontakt med potentielle kunder og byggede hele deres koncept på efterspørgslen. Det var enormt langt med projektet, næsten færdige med prototypen og havde alle de kompetencer der skulle til for at bygge en virksomhed. Det mest interessante ved dem var at det her hold af venner har muligheder for at lave 2-3-4 start ups og klø på. De havde det rigtige energi, drive og den tilpas mænge af nørderi der gør at man får gjort ting. Og så var de bare knivskarpe.

Adam Tønsberg, administrerende direktør i Venture Cup, fortæller om konkurrencen:

”Vi har årligt oplevet over 20% ubrudt vækst i tilstrømningen af nye dygtige deltagere og det gør Venture Cup til den største nationale konkurrence for iværksættere fra Danmarks universiteter.

Med nu over 1100 tilmeldte studerende i Venture Cup Idea Competition 2013, er der store forventninger til de vindende teams, som vi glæder os til at følge fremover!

Vi takker alle vores mange deltagere, finalister, vindere, professionelle jury medlemmer, samarbejdspartnere og sponsorer for at støtte op om det danske iværksættermiljø.”

Om Cabo – Mobile and Web Sponsor

Cabo udfører hosting- og udviklingsopgaver for store danske og internationale partnere og klienter. De virtualiserer virksomheders datacentre, applikationer, IT-drift og support, og flytter det op i skyen.

Derfor sponsorerer Cabo Venture Cup Idea Competition Mobile and Web prisen med 25.000 kr.

Læs mere på http://www.cabo.dk/

Om Venture Cup Booster Pack

Til finalen blev der løftet sløret for store nye initiativer i Venture Cup. Adam Tønsberg, CEO, fortæller:

”For 13 år siden, da Venture Cup blev startet af McKinsey, var der få hold og store præmier. Når vi som i dag er oppe på over 1.100 deltagende, så er der rigtigt mange gode hold, som vores ressourcer ikke rækker til. Derfor har vi udviklet "Venture Cup Booster Pack". Venture Cup Booster Pack er en række produkter og services som er essentielle i de fleste startup's første leveår.

Til vores Startup Competition i midt Juni 2013, vil vi uddele denne Booster Pack's til 25 specielt udvalgte hold. Med hjælp fra sponsorerne i Venture Cup Booster Pack, der samlet pt. donerer mere end 5 mil. kr. i services til Venture Cup Booster Pack, har vi sammen nu mulighed for at hjælpe de 25 hold, med de mest vækstorienterede forretningsplaner, til at virkeliggøre drømmen og sætte de ideer i gang, som holder Danmark på landkortet som innovativt fremgangsland.

Hver dag arbejder vi hårdt for at Danmark via iværksætteri kan blive ved med at vokse og forny sig, at vore teknologier bliver bedre, mere effektive og grønnere -­ og at vores sociale arbejde kan vokse ud over vores grænser.”

Du kan læse mere om Venture Cup Booster Pack og sponsorerne på http://www.venturecup.dk/booster.

Om Venture Cup Idea Competition

Venture Cup Idea Competition er universiteternes egen iværksætterkonkurrence, hvor studerende og forskere har mulighed for at styrke deres idé og udvikle den til en investeringsklar forretningsplan. Konkurrencen bliver organiseret i samarbejde med syv af Danmarks Universiteter (AU, AAU, CBS, DTU, KU, RUC og SDU). Finalen afholdes i starten af 2013 med 4 konkurrerende hold i hver af de fem kategorier: Cleantech & Environment, Life Science & Medtech, Mobile & Web, People & Society og Product & Technology. Førstepræmien i hver kategori er 25.000kr, og der er mulighed for at vinde Peoples Choice præmien på ekstra 25.000kr. til selve finalen.

Venture Cup drives for universitetsmidler og med støtte fra private sponsorer (Grundfos, Novo, Awapatent og Ernst & Young) samt offentlige midler (bl.a. Fonden for Entreprenørskab og Erhvervs- og Byggestyrelsen). Over 200 investorer, serieiværksættere og erhvervsfolk bruger frivilligt deres tid på at være jurymedlemmer eller advisors for de deltagende hold i Venture Cup, og hvert år modtager et par håndfulde projekter betydelige investeringer efter deltagelse i konkurrencen. Gennem de sidste 10 år er næsten 200 videns- og vækstvirksomheder startet efter at have deltaget i Venture Cup.

For mere information: http://www.venturecup.dk/idea-competition/

Sine Morris

Presseansvarlig

Tlf. 60150182

E-mail: sm@venturecup.dk

• Business enterprise

• idea competition

Venture Cup is a non-profit organization constantly striving to help and inspire young entrepreneurs through access to advisors, workshops, networks and competitions. For the past 12 years we have facilitated the creation and growth of more than a 190 startups and continue to do so every day.

Venture Cup | www.venturecup.dk | Tel +45 3815 3377 | info@venturecup.dk