Det interaktive værk 'Tree' er en udvidet, sensorisk virtual reality-oplevelse, hvor dine arme er grene og kroppen stammen. I værket møder du din skæbne i form af menneskets rovdrift på naturen. Billede fra 'Tree'.

Sæt dig i træernes sted: Tag på Kunsthal Charlottenborg og oplev, hvordan det er at være et træ midt i regnskoven.

Det interaktive værk ’Tree’ tilbyder en ud-af-kroppen-oplevelse, bogstaveligt talt, da man kan prøve, hvordan det er at være et træ i regnskoven. Værket er blevet anerkendt vidt og bredt som et af de mest nyskabende, interaktive værker nogensinde.

Værket er en udvidet, sensorisk virtual reality-oplevelse. Man forvandles til et majestætisk træ midt i regnskoven og oplever træets livscyklus fra frø til træ. Armene er grene og kroppen stammen, når man står der midt i skoven og biodiversiteten. Men oplevelsen stopper ikke der, for træet møder sin skæbne i skikkelse af menneskets rovdrift på naturen.

Verdens Skove anbefaler alle at tage på Kunsthal Charlottenborg under CPH:DOX og prøve at sætte sig i naturens sted på godt og ondt. Vi ønsker at bevare og beskytte regnskovene, og værket viser problemstillingen med menneskets rovdrift på naturen fra en anden vinkel, fra naturen og offerets vinkel.

Værket kan opleves ved udstillingen INTER:ACTIVE på Kunsthal Charlottenborg.

Læs mere her.