I kano, til hest eller til fods og belæsset med tunge kobberinstrumenter opmåler og undersøger Humboldt tre kontinenter fra den ene ende til anden.

​Giv vildt spændende bog om videnskabens glemte helt - og støt Verdens Skove

Giv vildt spændende bog om videnskabens glemte helt

Den spændende og eventyrlige internationale bestseller om naturvidenskabens glemte helt Alexander Von Humboldt, der levede et lille begivenhedsrigt århundrede mellem 1769-1859 er nu blevet oversat til dansk. Humboldt grundlagde blandt andet makroøkologien og kortlagde store dele af Latinamerikas flora og fauna. Han er derfor også en helt i Verdens Skoves øjne og vi vil gerne udbrede kendskabet til ham og hans bedrifter. Du kan derfor købe den nyligt oversatte biografi; Opfindelsen af Naturen, i vores webshop. Samtidig støtter du vores arbejde i Latinamerika.

Humboldt var den mest berømte videnskabsmand i sin samtid. Hans rastløse liv var fyldt med eventyr og opdagelsesekspeditioner, uanset om han besteg Andesbjergene, besejlede Orinocofloden eller trodsede Sibiriens kulde. Humboldt opfattede naturen som en sammenhængende helhed, og han forudsagde menneskeskabte klimaændringer. Betydningen af Humboldts indsats var stor i samtiden. Hans beskrivelser af landskaber og natur er sproglige mesterværker, der inspirerede store kunstnere og tænkere som Darwin og Goethe, ligesom Humboldts tanker ligger til grund for moderne vestlig naturforståelse.

Andrea Wulfs bog er derfor velfortjent og tiltrængt. Den er utrolig velskrevet på et let sprog og er meget spændende. Det er både videnskabs- og idehistorie. Men det er også en fængende biografisk og historisk skildring af tiden, hvor vores moderne verden blev til.

For den naturinteresserede er den særlig interessant, fordi den fortæller historien om, hvordan natur og politiske revolutioner har spillet sammen og hvordan videnskabernes biologi og geografi er blevet til.

Opfindelsen af naturen er udgivet i mere end 25 lande, og bogen har modtaget et væld af priser.

Giv den som gave til dig selv eller til din yndlingsbiolog.

Opfindelsen af naturen - Den eventyrlige beretning om Alexander von Humboldt, videnskabens glemte helt af Andrea Wulf

Oversat af: Nanna Lund1. udgave 2019Hardcover m. smudsomslagISBN: 9788712058403Antal sider: 612Pris: 399,95 kr.Udgiver: Gads Forlag

Sammen med vores partnere i Honduras, Nicaragua, Panama og Bolivia forsvarer vi regnskoven.

Verdens Skove startede som Regnskovsgruppen i 1982 og blev stiftet som Foreningen Regnskovsgruppen Nepenthes i 1983.