Naturen Nu – inspiration til din næste tur ud i naturen

Verdens Skoves og Philip Hahn-Petersens nye fælles projekt er i luften: Videodagbøger på TV2 Lorry om hvad der sker i naturen lige nu!

Vi bor tæt på kilometervis af smuk og spændende natur. Med Naturen Nu giver vi dig en god grund til at tage det fornuftige tøj på, og bevæge dig ud. Hver uge vil naturformidler Philip Hahn-Petersen optage videodagbøger fra den friske luft og fortælle, hvad der venter dig i naturen netop nu. Se med her hvor Philip Hahn-Petersen fyrer den af med Hvidtjørnens vidunder.

Naturen Nu – inspiration til din næste tur ud i naturen

Hovedstadsområdet byder på kilometervis af smuk og spændende natur. Naturen Nu giver dig hver uge en god grund til at tage det fornuftige tøj på, og bevæge dig ud på oplevelser i naturen.

I samarbejde med Verdens Skove, sender vi hver uge naturformidler Philip Hahn-Petersen ud i den friske luft, for at sende videodagbøger hjem med bud på noget af det, som du kan opleve lige nu i naturen tæt på dig.

Se også Naturkalenderen, hvor Verden Skove sørger for, at du kan få overblik over de mange naturarrangementer, der foregår i dit nærområde.

Nyt samarbejde skal få flere ud i naturen

Verdens Skove og TV 2 Lorry deler en fælles begejstring for naturen og med konceptet ”Naturen Nu” går vi sammen for at råbe op om alt det sjove, vilde og fantastiske, der hele tiden er at opleve i hovedstadsområdets natur.

Bark, biller, dybe skove og brede strande. Hovedstadsområdet rummer kilometervis af smuk natur. Og naturformidler Philip Hahn-Petersen vil det kommende år hver uge tage ud i naturen, for at sende videodagbøger hjem med noget af det, der er at opleve i naturen netop nu.

I videoerne, som kan følges på tv2lorry.dk, bliver du klogere på nogle af naturens forunderlige fænomener, og du får inspiration til din næste tur ud i naturen.

I første reportage går turen til Hvidtjørnesletten i Jægersborg Dyrehave, hvor Philip Hahn-Petersen fortæller om de gamle hvidtjørnetræer fra 1700-tallet, der lige nu har de flotteste rød bær.

Verdens Skove er en forening, der arbejder for mere vild dansk skovnatur og for en større rigdom af dyr og planter. Og foreningen vil løbende opdatere Naturkalenderen på tv2lorry.dk, hvor du kan søge, hvilke arrangementer, der er i naturen i nærheden af dig.

”Naturen Nu” er støttet af 15. juni Fonden.

Sammen med vores partnere i Honduras, Nicaragua, Panama og Bolivia forsvarer vi regnskoven.