Nu kommer Viaplay til PlayStation® 3

– Viaplay bliver Nordens første streaming-tjeneste med tv, film og sport på PS3™

Nordens førende streaming-tjeneste med tv, film og direkte sportsudsendelser lanceres inden for kort tid på en af verdens mest kendte spilkonsoller, PlayStation®3. Samarbejdet betyder, at Viaplay vil kunne tilbyde Playstation Plus-brugere med Viaplay-abonnement ubegrænset adgang til markedets bredeste udvalg af populære tv-serier, tusindvis af film og direkte sportsudsendelser i verdensklasse, direkte på en  PlayStation®3 med internetforbindelse.

– Vi er meget stolte over vores samarbejde med Sony. Som Nordens førende online-tjeneste er det både naturligt og spændende for os at kunne tilbyde Viaplays indhold på en førende spilkonsol og fortsætte med at udvide tjenestens tilgængelighed, siger Viaplays administrerende direktør, Niclas Ekdahl.

Samarbejdet med Sony er det seneste skridt i Viaplays satsning for at udvide rækkevidden og gøre tv, film og direkte sportsudsendelser tilgængelige for så mange mennesker som muligt. Viaplay findes allerede på pc og Mac, smart phones, iPad, viaplay-boksen Smart tv fra LG, Samsung, Panasonic og Philips og snart også på PlayStation® 3.

­– Sony stræber hele tiden efter at kunne tilbyde en samlet platform for underholdning, og på Playstation har man længe kunnet spille spil, lytte til musik og se film. På grund af samarbejdet med Viaplay bliver vores nordiske brugere også de første i Europa til at få adgang til et bredt udvalg af direkte sportsudsendelser på deres PS3™, og konsollen får yderligere en dimension, siger Jim Ryan fra Sony.

Viaplay-applikationen vil nemt kunne downloades fra Playstation Networks startmenu →TV/Videotjenester → "Mine Kanaler" på en PlayStation®3 med internetforbindelse. For at få adgang til Viaplay skal brugeren have et PlayStation®Plus abonnement. PlayStation®3-brugere uden PlayStation®Plus-abonnement kan downloade og se lejevideo via Viaplay-app'en.

Læs mere om PlayStation®3 på www.playstation.se

For mere information kontakt:
Janette Cohen, PR Manager
Telefon: +46 (0)73 6991978
E-mail: janette.cohen@viaplay.com

For spørgsmål om PlayStation®3, kontakt:
Marius Steen, PR Manager, Nordisk Film
Telefon: +45 (0)24275843
E-mail: Marius.Steen@nordiskfilm.com

Viaplay er Skandinaviens førende onlinetjeneste for TV, film og sport. Viaplay tilbyder de seneste tv-serier, tusindvis af populære film och livesendte sportsbegivenheder i verdensklasse som engelske Premier League, UEFA Champions League, NHL og Formel 1. Viaplay findes til computere, smarte telefoner, tablets, Smart TV (Samsung, Panasonic og LG) og Viasat-Top-Bokse. Læs mere på www.viaplay.com.

Viaplay AS er en del af Modern Times Group (MTG), som er et internationalt medieselskab med virksomheder på fire kontinenter og som producerer blandt andet gratis-TV, betalings-TV, radio og indholdsproduktion. MTGs Viasat Broadcasting producerer de gratis-TV og betalings-TV-kanaler, som findes på Viasats egen satellitplattform og tredjepartsnetværk, og distribuerer også TV via internet. MTG er også den største aktionær i CTC Media, Ruslands førende uafhængige tv-station. Besøg www.mtg.se for mere information

• Biograf, film, fotografi

• tvplattform