​GNP Energy støtter producenter af vedvarende energi

Uafhængige leverandører; GNP Energy

Det, der særligt adskiller GNP Energy fra andre leverandører af strøm, er, at de ikke selv producerer deres energi. Således har de ingen interesse i at fremme en specifik energiform, og dermed er der mere eller mindre frit valg på alle hylder.

GNP Energy har fået øjnene op for, at der skal satses på den grønne, vedvarende energi, hvis vores efterkommere ligeledes skal have ressourcer til at bo på denne klode. Dette har blandt andet ført til, at virksomheden med tilbuddet om Grønt Tillæg forpligter sig til at støtte produktionen af vedvarende energi.

GNP Energy lægger den grønne stil

Vil du have leveret strøm fra GNP Energy, har du mulighed for at vælge imellem flere forskellige tilbud. Når vi snakker klima, er der dog særligt ét tilbud, der springer i øjnene. Nemlig tilbuddet ved navn Grønt Tillæg. Dette tilbud indebærer, at GNP Energy støtter vedvarende energiproducenter i samme omfang som kundens forbrug.

Vælger du Grønt Tillæg, er det altså ikke sikkert, at dine elektriske apparater bliver fodret med grøn energi. Til gengæld er du sikker på, at den grønne energi bliver produceret og leveret, og det har også stor betydning! På den måde har de mindre producenter af vedvarende energi nemlig mulighed for at vokse, hvilket sandsynligvis fører til, at de en dag økonomisk set kan stå på egne ben.

GNP Energy – et selskab i vækst

GNP Energy er som sagt et norsk selskab. Dog har selskabet ikke holdt sig inden for deres egne landegrænser, da de i dag, foruden Norge også leverer strøm til Sverige, Danmark og Finland. På trods af at GNP Energy er et mindre selskab i Danmark, er de klar på at tage kampen op mod de større og mere veletablerede virksomheder inden for branchen.

Måske er drømmen ikke så langt fra virkeligheden, som man skulle tro. GNP Energy er nemlig godt på vej til at blive nordens fjerde største selskab inden for levering af strøm.

Vedvarende energi fra GNP Energy

De fleste mennesker er enige om, at vedvarende energi skal mere på banen. Problemet er blot, at der endnu ikke produceres nok vedvarende energi til, at dette kan være den eneste kilde til strøm. Tiltag, som GNP Energys Grønt Tillæg, har derfor afgørende betydning, når det gælder udviklingen inden for grøn energi.

I Norge kommer størstedelen af den energi, der bliver produceret, fra vandkraft. Men dette er ikke den eneste energiproduktion, som GNP Energy støtter op om. Vindkraft er nemlig også populært, da det blæser mest om vinteren, hvor der er mindre vand tilgængeligt til vandkraftværkerne. Dermed komplimenterer produktionen af vand- og vindenergi hinanden fremragende.

GNP Energy er bestemt et selskab, der er værd at holde øje med – især hvis du vil følge med i udviklingen inden for vedvarende energi!