Ærø Turist & Erhverv åbner nyt satellitkontor på havnen i Marstal

I dag tirsdag den 11. juni slår Motorfabrikken Marstal dørene op for deres nye kontorfællesskab Dynamo, hvilket også betyder, at Ærø Turist & Erhverv nu også vil være at finde på Marstal Havn i kontorfællesskabets nye lokaler.

Ærø Turist & Erhvervs nye kontor på Marstal Havn supplerer de eksisterende lokaler på havnen i Ærøskøbing. Kontoret på Motorfabrikken Marstal bliver et såkaldt satellitkontor, hvor Ærø Turist & Erhverv vil være efter behov og uden en fast åbningstid fra 8 til 16.

Satellitkontoret henvender sig til erhvervsliv, foreninger mv. og er derfor ikke en turistinformation for øens mange gæster. Denne del varetages fortsat gennem lokalerne på Ærøskøbing Havn, Søby Havn og på Marstal Bibliotek.

”Jeg forventer mig meget af Dynamo-fællesskabet på Motorfabrikken Marstal. Det er derfor en fordel, at Ærø Turist & Erhverv bliver en del af netop det miljø. Man skal ikke underkende den synergi, der opstår, når man er fysisk tæt på hinanden. Vi får med satellitkontoret mulighed for at yde erhvervsrådgivning helt tæt på og selv blive klogere,” fortæller turist- og erhvervsdirektør Chris Hammeken.

Satellitkontoret vil rumme 1-2 arbejdspladser samt mødefaciliteter. Tanken er, at Ærø Turist & Erhvervs medarbejdere kan bruge kontoret, som de bruger kontoret i Ærøskøbing, og at møder med erhvervsliv, foreninger, samarbejdspartnere mv. nu kan foregå i Marstal såvel som i Ærøskøbing.

Turist- & erhvervsdirektør Chris Hammeken, telefon 41 27 72 94

• iværksætteri